جراحی بینی

جراحی بینی استخوانی

به بینی هایی که دارای پل برآمده یا قوز هستند و به بینی شکل خمیده و منحنی مانندی داده اند بینی استخوانی گفته می شود، مبادرت به برداشتن این قوز بینی از دلایل شایع مراجعه افراد برای جراحی بینی استخوانی می باشد. نوع عمل یکی از انواع جراحی بینی می باشد. قوز بر روی بینی های استخوانی دارای اندازه های متفاوتی است و روش جراحی رینوپلاستی باز یا بسته ، بسته به میزان قوز بر روی بینی استخوانی تعیین خواهد شد. انجام عمل بینی استخوانی را می توانید نزد بهترین جراح بینی تهران دکتر جواد پورجبار انجام دهید.

 

جراحی بینی استخوانی

 

روش جراحی بینی استخوانی

به منظور رفع مشکل برآمدگی بینی و بهبود ظاهر بینی عمل دماغ بر روی بینی انجام می شود که میزان تجربه و تخصص جراح بینی هم در نتیجه ی عمل اهمیت زیادی دارد.در طول عمل دماغ استخوانی میزان برآمدگی بینی کاهش پیدا می کند و به علاوه عرض و طول بینی به طور متناسب اصلاح می شود. جراحی بینی استخوانی در تهران ، به منظور کاهش برآمدگی نسبتا عمل کوتاهی می باشد و با استفاده از بی هوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام می شود.استفاده از مسکن های ضد درد و آرامبخش حدودا به طول یک هفته نیز شامل مراقبت های بعد از جراحی دماغ می شود.

آیا پس از این جراحی احتمال بازگشت قوز وجود دارد؟

بازگشت دوباره برآمدگی بر روی بینی غیر معمول است و رعایت مراقبت های پس از جراحی زیبایی بینی استخوانی احتمال بازگشت برآمدگی بینی و یا به وجود آمدن ناهنجاری های جدید دیگر را به حداقل می رساند. جراحی بینی استخوانی یا عقابی از مشکلات زیبایی رایج خیلی از بیماران می باشد و افرادی که دارای چنین مشکلی می باشند با مراجعه به یک پزشک خوب و متخصص می توانند با کمک تجهیزات کامپیوتری و همچنین نرم افزار های مخصوص نتایج احتمالی بعد از انجام عمل زیبایی بینی استخوانی را شبیه سازی کرده مشاهده نمایند که با استفاده از این روش افراد می توانند متوجه شوند تناسب اجزای صورت پس از عمل کردن دماغ چگونه خواهد شد.

لازم به ذکر است که عمل دماغ استخوانی یا عقابی تمام مراحل رینوپلاستی را شامل می شود که با استفاده از بی حسی موضعی و یا بی هوشی عمومی نیز قابل انجام است و در حین عمل هیچگونه درد و ناراحتی در فرد ایجاد نخواهد شد.

 

جراحی بینی استخوانی جراحی بینی استخوانی جراحی بینی استخوانی

 

نتیجه جراحی بینی استخوانی

بینی دارای سه لایه اصلی می باشد:

  1. پوست وعضلات زیر آن
  2. اسکلت غضروفی – استخوانی
  3. پوشش داخلی بینی

در عمل جراحی زیبایی بینی ، در ابتدای جراحی لایه اول یعنی پوست وعضلات ، از روی لایه دوم برداشته می شود ، تا امکان دسترسی به لایه دوم را فراهم آورد. با توجه به این که پوست بینی استخوانی نازک تر است و از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و خاصیت الاستیسیتگی آن نیز بیشتر است ، امکان مانور برای دست یابی به نتیجه بهتر توسط جراح بینی بالا می رود و در نهایت رضایت فرد از عمل ، خیلی بیشتر خواهد بود. از یک بینی استخوانی که دارای قوز و برآمدگی باشد ، به راحتی می توان یک بینی ایده آل فرد ( فانتزی یا طبیعی ) به دست آورد ، که البته برای انتخاب نوع عمل زیبایی دماغ استخوانی در جلسه های مشاوره قبل از جراحی بینی استخوانی در تهران ، به شما توضیح داده می شود که با توجه به حالت چهره و فرم اعضای صورت تان ، برای حفظ تناسب بینی ، چه نوع عمل بینی استخوانی مناسب تر خواهد بود. چرا که ممکن است ، فرد تمایل به انجام جراحی بینی فانتزی داشته باشد ، اما با تجربه ای که جراح دارد ، تشخیص دهد که این نوع جراحی تناسب چهره تان را بهم می زند.

 

جراحی بینی استخوانی

 

بهترین جراح بینی استخوانی در تهران

یک جراح و متخصص گوش و حلق و بینی خوب و مجرب ، بینی های استخوانی و گوشتی را با بالاترین کیفیت عمل می کند. در برخی از موارد در انجام عمل جراحی دماغ پزشک برای نوع خاصی از بینی تبحر بیشتری دارد. اما به نظر شما چه جراحی بهترین دکتر بینی استخوانی می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که کل پزشکان می توانند کار خود را به خوبی و با بهترین کیفیت انجام دهند و مشخصه های هر بینی را بتواند از بینی های دیگر تشخیص دهد و روشی مناسب و نتیجه بخش را برای عمل رینوپلاستی بینی به کار ببرد.

در حقیقت یک جراح بینی خوب ، مجرب و متبحر ، باید بداند که جراحی بینی استخوانی با یک بینی گوشتی متفاوت می باشد ، همانطور که می دانید پوست بینی های استخوانی بسیار نازک می باشد ، در حالی که پوست بینی های گوشتی حجم بیشتری دارند. از همین رو به طور قطع می توان گفت عمق برشی که برای جدا کردن پوست از روی بینی در بینی هاش استخوانی به وجود می آید با عمق برش ایجاد شده در بینی های گوشتی متفاوت است. از طرفی نیز فردی که بینی استخوانی دارد در حقیقت کیفیت پوست او نازک و متفاوت می باشد و غضروف آن به مراقبت قوی تر از نوع گوشتی است. به همین دلیل لازم است تا به کیفیت پوست نیز توجه ویژه ای داشت.

همچنین لازم به ذکر است که بینی زنان با مردان متفاوت بوده و نتایج خاصی را به ارمغان دارد. بنابراین یک جراح بینی خوب ، مجرب و متبحر مانند دکتر جواد پور جبار باید به تمامی این مسائل دقت کند و آن ها را در زمان تصمیم گیری در نظر بگیرید تا بتواند نتایجی ایده آل ، جذاب و مطلوب خلق کند.

انتخاب بهترین جراح برای جراحی بینی استخوانی

  • برای انتخاب یک جراح بینی خوب باید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل جستجو نمایید.
  • پس از تهیه لیستی از بهترین جراحان بینی درباره آن ها تحقیق کرده و پس از آن برای مشاوره نزد بهترین آن ها بروید.
  • در جلسه مشاوره تمامی انتظارات خود را از انجام جراحی زیبایی بینی به جراح بینی مورد نظر بگویید تا به درستی شما را راهنمایی کند.
  • حتما برای اطمینان بیشتر نمونه کارهای جراح بینی تهران مورد نظر را مشاهده کنید.
  • برای مشاهده نمونه کارهای دکتر جواد پورجبار می توانید به گالری تصاویر وب سایت یا صفحه اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

ویژگی های بهترین جراح بینی استخوانی

  • تجربه انجام جراحی بر روی تعداد زیادی از بینی های استخوانی را داشته و نتیجه جراحی های انجام شده توسط ایشان بسیار رضایت بخش و موفقیت آمیز بوده است.
  • سابقه جراحی بینی استخوانی همراه با ایجاد عوارض تنفسی برای افراد را نداشته و بیشترین تمرکز او در حین جراحی، آسیب وارد نشدن برعملکرد طبیعی بینی می باشد.
  • به دلیل داشتن تسلط بسیار زیاد بر اصول زیبایی شناسی و ریاضی و تلفیق آن با قدرت تصور بالایی که دارد بهترین فرم بینی را با توجه به اجزای صورت آن ها برای شان در نظر می گیرد.
  • برای اینکه جراحی ایمن بوده و حین آن مشکلی برای بیمار پیش نیاید، به طور کامل در رابطه با سوابق بیماری او سوال کرده و آزمایشات لازم را برای وی تجویز می کند.
  • اقداماتی را که فرد باید قبل و بعد از جراحی دماغ انجام داده و رعایت کند را برای او توضیح داده و لزوم رعایت آن ها را به طور کامل به بیمار متذکر می شود.
  • برخورد خوب با مراجعان خود دارد، داشتن برخورد خوب و به خرج دادن صبر و حوصله تا حد زیادی از استرس بیماران می کاهد.

.

جراحی بینی استخوانی

 

اقدامات قبل از جراحی بینی استخوانی

  1. اولین اقدام با توجه به میزان اهمیت آن، انتخاب جراح بینی است.
  2. در قدم بعدی به بیان انتظارات خود به طور کاملاً صادقانه با جراح بینی خود بپردازد.
  3. مصرف سیگار و داروهایی که از غلظت خون می کاهند را به مدت 2 هفته متوقف کنید.
  4. شام سبکی قبل از روز تعیین شده برای جراحی میل کرده و استحمام کنید

مراقبت های بعد از رینوپلاستی به شرح ذیل می باشد:

  1. داروهایی را که پزشک برای تان تجویز نموده است به طور منظم استفاده کنید.
  2. از رفتن به مکان های شلوغ که امکان برخورد ضربه با بینی وجود دارد پرهیز کنید.
  3. به مدت دو هفته بعد از عمل از داروهای رقیق کننده خون همچون وارفارین و آسپرین جدا خودداری کنید.
  4. به مدت دو هفته بعد از جراحی بینی استخوانی در تهران از مصرف الکل و استعمال دخانیات جدا خودداری کنید.
  5. از خوردن غذاهای سفت که نیاز به جویدن زیاد دارد خودداری نماید.
  6. به مدت دو ماه بعد از جراحی زیبایی بینی از زدن عینک جدا خودداری کنید.
  7. از انجام فعالیت های سنگین بعد از عمل زیبایی بینی جدا خودداری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراقبت های قبل و بعد از عمل  می توانید به مقالات جامعی که تهیه شده و در وب سایت موجود است مراجعه کنید.

 

جراحی بینی استخوانی

 

روند جراحی بینی استخوانی

عمل زیبایی بینی با تکنیک های متنوعی قابل انجام بوده و هر کدام از آن ها منجر به نتایج مختلفی می شوند. جراحی بینی باز و بسته دو شیوه ای هستند که جراح بینی بسته به ایرادات موجود در بینی و شرایط جسمی فرد یکی از آن ها انتخاب می نمایند. هر کدام از این دو دارای مزایا و معایب منحصر بفردی هستند. در طول جراحی بینی باز، برشی در کنار سوراخ های بینی زده شده و سپس در ناحیه کلوملا نیز شکافی ظریف ایجاد می شود. بدین ترتیب می توان پوست را جدا نمود و به سمت بالا کشید تا ساختمان بینی اعم از استخوانو بافت های درونی و غضروف ها نمایان شود. بدین ترتیب بهترین جراح بینی تهران قادر است اشراف کاملی به بافت ها داشته باشد و می تواند تمامی ایرادات را به واسطه تغییرات و اصلاحات لازم را مرتفع کند. به دلیل این که این روش تهاجمی تر بوده، دوران نقاهت طولانی تر شده و بروز کبودی و ورم در کنار بینی و اطراف گونه و زیر چشم ها بیشتر رخ می دهد. در قیاس با تکین باز، در جراحی بینی بسته تمامی برش های لازم برای دسترسی به بافت ها و اصلاح عیوب دماغ، داخل آن زده می شود بنابراین جای زخم و بخیه پس از عمل باقی نخواهد ماند.تنها در موارد نادر برای ایجاد تقارن در سوراخ های بینی پزشک برشی در کنار پره ها زده و آن ها را جمع می نماید. از معایب این تکنیک می توان به رفع نشدن کامل ایرادات بینی اشاره نمود زیرا وسعت دید دکتر خوب عمل بینی در تهران محدود است. با این وجود، برای جراحی بینی استخوانی، بیشتر عمل بینی با تکنیک باز از سوی پزشکان اتخاذ می شود تا ایشان بتوانند تمامی ایرادات از جمله قوز بینی، انحراف بینی، نامتقارن بودن سوراخ های آن را برطرف نمایند.

عوارض عمل بینی استخوانی

باید بگوییم در صورتی که برای انجام جراحی زیبایی بینی استخوانی به بهترین جراح بینی مراجعه کنید و مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی را رعایت کنید، دچار هیچ عارضه ای نخواهید شد، عوارض این جراحی تورم ، کبودی ، آبریزش و گرفتگی بینی می باشد که امری طبیعی بوده و به مرور زمان رفع می شود و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

هزینه جراحی بینی استخوانی در تهران

هزینه این نوع عمل با توجه به دستمزد بهترین جراح بینی ، هزینه بیمارستان و متخصص بیهوشی ، هزینه داروها و آزمایشات ، هزینه جلسات معاینه و غیره تعیین می شود. به این نکته مهم توجه کنید که صرفا به خاطر هزیزنه کمتر به هر جراح بینی مراجعه نکرده و ابتدا درباره او تحقیق کنید.

امکان موفقیت در جراحی بینی استخوانی چقدر است؟

پوست بینی در بینی های استخوانی معمولا بسیار نازک است و استخوانهای قوی دارند این موضوع باعث می شود که جراحی دماغ های استخوانی نسبت به بینی های گوشتی کم چالش تر تلقی شود و این موضوع معمولا تا به اینجای کار باعث موفقیت ودرصد رضایت بیشتر در بینی های استخوانی شده است.

چگونه و چه مدت نیاز است که به بینی استخوانی چسب بزنیم ؟

بعد از اینکه پس از جراحی بینی استخوانی در تهران برای برداشت گچ یا اتل بینی تان به پزشک مراجعه می کنید وی بعد از اینکار به بینی تان چسب خواهد زد که چسب زدن فواید زیادی از جمله رفع تورم ،کمتر شدن اسکار و رفع کبودی و کمک به بهتر فرم گرفتن بینی و نیافتادن نوک بینی را دارد سعی کنید این کار را با روش کاملا صحیح یادبگیرید وچسب زدن را با دقت و مرحله به مرحله تا مدت زمانی که پزشک برای شما تجویز می کند انجام دهید.

مدت زمان چسب زدن بستگی به عواملی چون فرم بینی و گونه بینی دارد بینی های گوشتی مدت زمان بیشتری نسبت به بینی های استخوانی نیاز به استفاده از چسب دارند.

طول مدت جراحی بینی استخوانی چقدر است ؟

عمل زیبایی بینی استخوانی معمولا زمان مشخصی ندارد. این موضوع بستگی به بینی شخص دارد این مدت زمان معمولا چیزی حدود 1 الی 2  ساعت زمان می برد. بعد از جراحی کردن دماغ استخوانی نیز نیازی به بستری برای افراد وجود ندارند و در صورتی که مشکلی برای انان وجود نداشته باشد می توانند به خانه بازگردند.

عمل بینی استخوانی با لیزر

لیزر یک اختراع بسیار کاربردی در زمینه زیبایی تلقی می شود. ولی تاکنون این موضوع که امکان جراحی بینی استخوانی با لیزر امکان پذیر باشد ، ثابت نشده است و این موضوعات معمولا جنبه تبلیغاتی دارد و واقعیت ندارد و عمل کردن بینی استخوانی نیاز به جراحی دارد.

درد عمل بینی استخوانی

درد یک عارضه جانبی طبیعی بعد از جراحی بینی است و میزان آن بر حسب آستانه درد در هر فرد ، متغیر است. رینوپلاستی فرایندی است که روی ساختارهای سطحی یعنی استخوان و غضروف انجام می شود و در نتیجه ، بیمار درد شدیدی را تجربه نخواهد کرد.
مدیریت درد بعد از رینوپلاستی یک پروسه ساده است و اغلب می توان با مصرف داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک ، آن را مهار کرد. معمولاً تیلنول برای تسکین درد این جراحی تجویز می شود. آدویل ، ایبوپروفن و داروهای NSAID ، داروهای ضد التهاب هستند و نمی توان آنها را بعنوان داروی مسکن درد مورد استفاده قرار داد.

ورم بینی استخوانی بعد از عمل

مهمترین کاری که باید برای سرعت دادن به دوره بهبود و بالا بردن کیفیت آن انجام دهید ، دنبال کردن دستورالعمل های سفارشی پزشک برای دوره ریکاوری است. اگر این دستورات را کم اهمیت بگیرید ، سرعت بهبود پایین می آید و دوره ریکاروی طولانی می شود. برخی از نکات عمومی برای کمک به کاهش ورم ، شامل موارد زیر می باشد:

  • سر را بالا نگه دارید و در زمان خوابیدن ، با گذاشتن چند بالش زیر سر ، در پوزیشن لم داده قرار بگیرید.
  • آب و مایعات مفید به مقدار فراوان بنوشید.
  • سبزیجات و غذاهای غنی از ویتامین K میل کنید و از غذاهای شور دوری کنید.
  • روی ناحیه اطراف بینی کمپرس یخ بگذارید.
  • آّب آناناس و غذاهای حاوی بروملائین میل کنید.
  • فعالیت های سنگین انجام ندهید.

عمل بینی استخوانی بدون بیهوشی

جراحی بینی تحت بی حسی موضعی اغلب با نام عمل بدون بیهوشی شناخته می شود. با توجه به اینکه در اکثر موارد ، جراحی بینی به درمان ناهنجاری های گسترده در بینی می پردازد و به واسطه آن شکل دهی بینی انجام می شود ، بیشتر جراحان از گزینه بیهوشی عمومی استفاده می کنند. بی حسی موضعی اغلب در مواردی که ایرادات بینی بسیار جزئی باشد مورد استفاده قرار می گیرد. پزشک در طول جلسه مشاوره ، با بررسی وضعیت بینی بیمار ، بهترین گزینه بیهوشی را برای بیمار انتخاب می کند.