جراحی بینی

ویژگی بینی زیبا

اینکه یک بینی زیبا دارای چه ویژگی هایی است سوالی می باشد که برای بسیاری از افراد ممکن است ایجاد شود.

در جواب این سوال باید گفت که بینی زیبا در هر فرد مختص همان فرد ویژگی هایی خواهد داشت به طور مثال شخصی که دارای صورتی کشیده می باشد ویژگی های بینی زیبا در آن فرد با کسی که صورت گردی دارد متفاوت است.

لذا با مراجعه به پزشک متخصص ، صورت فرد آنالیز می شود و پس از بررسی های لازم و تناسب بینی با اجزای دیگر صورت بهترین ویژگی برای بینی انتخاب می شود.

ضمنا ویژگی های زیبایی بینی در خانم ها و آقایان متفاوت است. یک جراح بینی خوب بایستی از مختصات عددی صورت آگاه باشد تا بتواند ایده آل ترین ویژگی بینی زیبا را خلق نماید.

ویژگی بینی زیبا

ویژگی بینی زیبا به شرح ذیل است:

بینی به دلیل اینکه در مرکزیت قرار گرفته است و هم به این دلیل که یکی از اجزای برجسته صورت می باشد از چند زاویه دیده خواهد شد.

از نمای روبرو :

نمای چهره را از رو برو به پنج قسمت مساوی تقسیم می کنیم. پهنای بینی باید 5/1 کل صورت فرد باشد و جایگاه بینی نیز در 5/1 صورت قرار گیرد. معیار دیگر نیز این است که به اندازه ی پهنای چشم پهنای پایه ی بینی هم باید به همان مقدار باشد و نکته ی دیگر نیز این است که اگر گوشه داخلی چشم ها به سمت پایین کشیده شود نشان دهنده ی پهنای ایده آل بینی که در بین این دو خط باید قرار بگیرد است.

از نمای نیم رخ :

یک معیار خیلی خوب در زاویه ی نیم رخ این است که ارتفاع بینی باید برابر با پهنای بینی باشد و زاویه بینی و لب در بانوان باید 95 الی 105 درجه و در آقایان باید بین 90 تا 95 درجه باشد و به علاوه زاویه ی پیشانی نیز باید 115 تا 135 درجه باشد. یکی دیگر از زوایایی که بینی با آن در ارتباط است رابطه بینی با کل صورت است که زاویه ی آن باید بین 30 الی 40 درجه باشد.

از نمای زیر :

اگر بینی را از این زاویه مشاهده کنیم باید به صورت متساوی الاضلاع باشد و 3/2 از ناحیه ی تحتانی بینی را بایستی سوراخ های بینی تشکیل دهد.