جراحی بینی

تزریق چربی به صورت

یکی از علل مهم پیری و ایجاد چین و چروک های پوستی کم شدن چربی است که به دنبال آن مشکلاتی همچون ایجاد خط خنده ، خط اشک ، خط اخم ، چین چروک در قسمت هایی نظیر روی پلک ، شقیقه ها و گونه رخ می دهند.

زمانی که این چین و چروک ها عمیق شدند باید از تزریق چربی به صورت استفاده کرد و با استفاده از این روش بافت چربی از قسمتی از بدن خود فرد برداشته می شود و در ناحیه ی دیگری پیوند زده می شود.

تزریق چربی به صورت

مناطق مناسب برای برداشت چربی :

بهترین نواحی ای که می توان چربی را برداشت کرد در افراد متفاوت است به طور کلی قسمتی برای برداشت چربی مناسب است که چربی های آن با رژیم غذایی برطرف نمی شوند.

معمولا بهترین مناطق قسمت های ران ها و باسن می باشند اما به طور کلی می توان از چربی زیر پوست در هر منطقه ای از بدن برای این کار استفاده کرد اما قسمت پهلوها ، ران ها ، کنار زانو و زیر شکم دارای چربی های مقاوم تری می باشند.

آیا با یک بار تزریق چربی به صورت می توان به نتایج مطلوبی دست یافت ؟

به طور کلی روش تزریق چربی  باید 2 الی 4 بار انجام شود تا نتایج خوبی حاصل شود، بعضی از پزشکان در هر بار تزریق از چربی های تازه کشیده شده استفاده می کنند اما برخی نیز چربی را فریز می کنند و دفعات بعد استفاده می نمایند.

دوره ی نقاهت تزریق چربی چقدر است و چه عوارضی را به دنبال دارد ؟

دوره ی نقاهت تزریق چربی عموما دو هفته است که معمولا در این مدت در ناحیه ی تزریق شده تورم وجود دارد. عوارض تزریق چربی  نادر است ولی گاه تجمع کوچکی از چربی اتفاق می افتد که عموما برطرف می گردد. از عوارض دیگر می توان کبودی ، ادم ، نامنظمی و ایجاد کیست را نام برد.