جراحی بینی

جراحی پروتز چانه

جراحی پروتز چانه می تواند تناسب میان چانه را افزایش دهد و توازن آن با سایر اجزای صورت را بهبود بخشد، در برخی از افراد که داری چانه های بزرگی هستند عمل چانه می تواند به کوچک کردن و تناسب بخشیدن آن با دیگر اجزای صورت کمک کند. معمولا داشتن چانه کوچک سبب می شود گردن فرد چاق تر نشان داده شود در چنین شرایطی برجسته و بزرگ به نظر رسیدن بینی نیز اتفاق می افتد، در هر صورت بزرگ کردن چانه با تکنیک پروتز چانه می تواند توازن و هماهنگی لازم را در بین اجزای صورت ایجاد کند و همچنین ساختار کلی صورت را بهبود بخشد. در ادامه مقاله از آقای دکتر جواد پور جبار ، بهترین جراح چانه در تهران ،  بحث جراحی چانه ، به افراد مناسب برای استفاده از این جراحی پرداخته شده است.

 

جراحی-پروتز-چانه

 

افراد مناسب برای جراحی پروتز چانه

انجام پروتز چانه می تواند مزایای زیادی را برای فرد به همراه داشته باشد ، به هر حال کاندیدهای مناسب برای جراحی زیبایی چانه عبارتند از :

  • کسانی که دچار عقب رفتگی چانه هستند.
  • کسانی که مدل چانه آن ها مربع یا نوک تیز است.
  • کسانی که اندازه بینی آن ها ، در صورت بر جسته به نظر می رسد.
  • افرادی که گردن آن ها فربه است.

اقدامات قبل از پروتز چانه

افراد قبل از اقدام برای پروتز چانه باید در رابطه با مسائلی همچون مزایا و معایب این جراحی زیبایی، هزینه های آن و غیره اطلاعات لازم را به دست آورده و با توجه به این موارد در مورد انجام یا عدم انجام آن بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.

از جمله اقداماتی که قبل از عمل پروتز چانه باید انجام داد عبارتنداز:

  • اولین کاری که بعد از اینکه تصمیم برای انجام عمل پروتز چانه گرفتید باید انجام دهید انتخاب بهترین پزشک است.
  • در هنگام انتخاب پزشک معیارهایی همچون با وجدان بودن، تسلط بر اصول زیبایی شناسی و غیره را مد نظر قرار دهید.
  • پزشکان خوب معمولاً قبل از عمل پروتز چانه جلسه ای را با هدف آگاهی از توقعات و سلایق فرد ترتیب می دهند لازم است در این جلسه انتظارات خود را به طور صادقانه با پزشک تان مطرح کنید.
  • پزشکان معمولاً سوالاتی در رابطه با وضعیت سلامت بیمار، مصرف داروها و حساسیت های دارویی آن ها می پرسند که بیمار باید به آن ها پاسخ داده و آزمایشاتی که پزشک تجویز می کند را انجام دهند.
  • پروتزها در شکل ها و سایز های متفاوت وجود دارند برای اینکه پزشک بتواند مناسب ترین نوع و سایز پروتز را برای فرد انتخاب کند عکسبرداری هایی را از جهت های مختلف برای فرد تجویز می کند که انجام آن ها الزامی است.
  • مصرف برخی از داروها موجب کاهش غلظت خون و در نتیجه افزایش احتمال خونریزی در حین جراحی می شوند لذا باید مصرف آن ها را دو هفته قبل از عمل پروتز چانه قطع نمود.
  • نوشیدنی های حاوی الکل و دخانیات موجب کاهش میزان اکسیژن خون می شوند، بنابراین قطع مصرف آن ها به مدت 14 روز قبل از پروتز چانه ضرورت دارد.
  • هنگام مراجعه برای جراحی لاک، زیور آلات و آرایش نداشته باشید.

 

جراحی پروتز چانه

 

ظاهر چانه پس از درمان :

ظاهر چانه پس از درمان به مواد استفاده شده برای ساخت پروتز چانه و تولید کننده این مواد بستگی دارد.

این پروتزها به طور خاص از مواد سیلسکونی ساخته شده است که شبیه به گارد محافظ کلاه های ایمنی که در ورزش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد هستند.

امکان آن که جراح برای ترتیب به ظاهر ، پروتز را خم کند وجود دارد، هنگامی که جراحی چانه صورت می گیرد، پروتز چانه ظاهری قوی و خط فک طبیعی برای بیمار ایجاد می کند.

افرادی که در ناحیه چانه دچار مشکل هستند با بهره گیری از این تکنیک می توانند مشکل خود را برطرف کنند و اعتماد به نفس از دست رفته ی خود را بازگردانند.