جراحی بینی

جراحی بینی با لیزر

عمل جراحی بینی یا رینوپلاستی یکی از بیشترین عمل ها در کشور به شمار می آید. برخی افراد به دلیل رفع مشکلات تنفسی اقدام به انجام جراحی بینی می کنند که نسبت به کسانی که تنها برای تغییر شکل بینی و بهبود ظاهر خود عمل جراحی بینی انجام می دهند، درصد کمتری را تشکیل می دهند.

عمل جراحی زیبایی بینی دارای انواع مختلفی می باشد که یکی از آن ها عمل جراحی بینی با لیزر است.

جراحی بینی با لیزر

عمل بینی با لیزر برای ترمیم پوست بینی دارای کاربرد بیشتری است و برای ترمیم بینی های گوشتی و انحراف بینی فاقد کاربرد است.

در واقع عمل بینی با لیزر به منظور درمان آکنه پوستی که در بزرگسالی بر روی پوست بینی به وجود آمده و ضخیم شدن پوست نوک بینی کاربرد دارد.

توضیحاتی درباره جراحی بینی با لیزر

عمل زیبایی با استفاده از لیزر فاقد این قابلیت می باشد که استخوان بینی را برش دهد و یا به حذف گوشت اضافی بینی بپردازد و کاربرد عمل بینی با لیزر محدود و انگشت شمار است.

برای انجام این روش ابتدا در جلسه ی اول جراح بینی پس از مشاوره های لازم تشخیص می دهد که آیا پوست برای درمان مناسب است یا خیر.

سپس از آنجایی که  انجام این روش کوتاه و بدون خونریزی است و برشی می باشد محدوده ی مورد نظر برای عمل از طریق بی حسی موضعی آماده می شود و با استفاده از لیزر لایه روی پوست از بین می رود و یه آن حرارت منتقل می شود.

لایه ی رویی پوست به حالت سوخته در می آید و به مرور سلول های پوستی سوخته لایه به لایه و به حالت پوسته پوسته از روی بینی جدا می شوند و جای خود را به سلول های پوستی سالم می دهند.

در زمانی که پوست در حال ترمیم شدن است باید مراقب باشید که برای شستشوی آن از هر چیزی استفاده نکنید و تنها از صابون های ملایم برای پاک سازی  و ضد عفونی پوست استفاده شود.

افرادی که  دارای سلامت روانی نیستند ، مشکلات انعقاد خون دارند ، دارای مشکلات دیابتیک می باشند ، مبتلا به سرطان هستند ، در دوره ی بلوغ قرار دارند و پوست خود را برنزه کرده اند نمی توانند از این روش بهره مند شوند . در واقع جراحی زیبایی بینی با لیزر یک جراحی پلاستیک ترمیمی پوست است.