جراحی بینی

جراحی بینی کج

بینی کج و معوج Deviated نیاز به جراحی بینی دارد تا با متقارن و قرینه شدن وسط صورت به زیبایی چهره بیافزاید، بینی زیبا در هماهنگی با سایر اجزاء باعث میشود که گونه ها، چشم و لب ها نمای ظاهر بهتری داشته باشند.

بینی کج و معوج Deviated نگاه بیننده را در وحله اول بخود معطوف میکند، لذا زیبایی صورت و اجزای آن پنهان میماند. لذا، جراحی بینی کج و معوج به دلایل متعدد توصیه میشود.

توضیحاتی درباره جراحی بینی کج

شناخت بینی کج : خط مستقیم از بین دو ابرو تا وسط لب بالایی.هرم بینی این فاصله را در خط وسط تا حدودی پر میکند.بیرون زدگی یا فرورفتگی واضح هرم بینی؟یا پیچ خوردگی آن روی خودش به نحوی شکل مار پیچ پیدا کند.بینی کج و معوج Deviated گفته میشود.

 

جراحی بینی کج

علل بینی کج و معوج: بدو علت رخ میدهد.

  1. تاثیرات ژنتیک و ارثی،در این مواقع ناهماهنگی بین میزان رشد صفحه استخوانی و غضروفی وجود دارد.که منجر به بینی کج میشود.
  2. ضربه ها.که در سنین پایین تر با اختلال در سرعت رشد استخوان و غضروف بینی،باعث بینی کج و معوج میشود.یا باعث شکستگی در استخوان یا غضروف هرم بینی شده.که جوش خورده و سبب بینی کج میشود.

عمل بینی کج

اشکالات بینی کج و معوج : خشکی دهان.که در اثر گرفتگی بینی.فرد با دهان باز تنفس میکند.بویژه شب ها.خرخر موقع خواب. سرماخوردگی مکرر. سردرد و سینوزیت.از عوارض بینی کج و معوج است. اگر بینی کج در سنین رشد بچه اتفاق بیفتد.در اثر تنفس دهانی ردیف دندانهای جلو نا مرتب خواهد شد.
درمان بینی کج و معوج : در مواقع شکستگی استخوان و غضروف هرم بینی با جااندازی بموقع قطعات شکسته میتوان از بروز بینی کج و معوج پیشگیری نمود.در غیر اینصورت و با جوش خوردن شکستگی. جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) تنها اقدام موثر خواهد بود.که بدو منظور انجام میشود.

  • گرفتگی تنفسی بیمار را بر طرف میکند.
  • باعث زیبایی ظاهری بینی میشود.

معاینه قبل از اقدام جراحی برای بررسی میزان انحراف تیغه میانی،و شدت کجی نمای ظاهری هرم بینی ضروری ست. جراحی زیبایی بینی کج و معوج با بینی معمولی اندکی متفاوت است.علیرغم تمام مهارتهای یک جراح ممکن است همه مشکلات بینی کج و معوج در یک عمل رفع نگردد.

 

جراحی بینی کج

 

عمل بینی کج چگونه انجام می شود؟

عمل بینی کج به دو روش جراحی بینی باز یا جراحی بینی بسته انجام می شود.

در جراحی بینی به روش باز یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می شود و پس از جدا کردن پوست از اسکلت بینی تغییرات مورد نیاز بر روی بینی اعمال می شود.

اما در جراحی بینی به روش بسته هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود.

بهتر است انتخاب یکی از روش های فوق را به جراح بینی بسپارید تا او با توجه به مهارت و تجربه خود یکی از روش ها را انتخاب کند.

 

جراحی بینی کج

 

مراقبت های بعد از عمل بینی کج به شرح ذیل می باشد:

  • بعد از انجام جراحی زیبایی بینی تا یک هفته از انجام فعالیت های سنگین ورزشی و غیره خودداری کنید.
  • داروهایی را که پزشک برای تان تجویز نموده است راس ساعت استفاده کنید.
  • از زدن عینک تا دو ماه خودداری کنید.
  • از رفتن به مکان های شلوغ که امکان برخورد ضربه با بینی وجود دارد پرهیز نمایید.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراقبت های بعد از جراحی بینی به مقاله مربوط به آن مراجعه کنید.

هزینه عمل کجی بینی چقدر می باشد؟

هزینه عمل کجی بینی با توجه به دستمزد بهترین جراح بینی ، هزینه متخصص بیهوشی ، هزینه پرسنل بیمارستان و آزمایشات و غیره تعیین می شود.