جراحی بینی

مزایای تزریق چربی

پس از افزایش سن و کاهش بافت چربی ، پوست صورت کم کم دچار چروک و افتادگی می شود و موجب می گردد تا افراد برای جوانسازی پوست اقدام نمایند.

در این میان روش ها و فیلرهای متعددی برای جوان سازی پوست ، وجود دارد ، اما استفاده از چربی های بدن خود فرد ، از بهترین نوع فیلر ( پر کننده ) می باشد ، که در این جا ما به شرح مزایای تزریق چربی می پردازیم.

مزایای تزریق چربی

مزایای تزریق چربی به شرح ذیل می باشد:

با توجه به این که چربی رااز بدن فرد دریافت می کنیم ، به راحتی قادر خواهیم بود تا هر مقدار چربی لازم داریم ، از بدن برداست کنیم.

برای مثال برای تزریق چربی در باسن در حدود 500 سی سی چربی  لازم است ، حال اگر بخواهیم ، از ژل به عنوان فیلر استفاده کنیم ، علاوه بر هزینه بسیار سنگین خرید ژل ، با در نظر داشتن حجم بالای آن ، ممکن است تا ژل جابه جا شود و ظاهر پوست را بد فرم و دچار ناهمواری کند . این در حالی است که در روش تزریق چربی ، چون از بافت خود بدن است ، پس از تزریق ، به دیگر بافت های بدن پیوند می خورد و بخشی از چربی بافت طبیعی چربی بدن می شود و تحت هیچ شرایطی جا بجا نخواهد شد ، اما ژل در دستگاه لنفاوی حرکت کرده و وجود ژل در کبد و طحال در برخی موارد گزارش شده است.

به طور معمول چربی مورد نیاز را ، از اندام های مقاوم به ورزش و رژیم بر می داریم .لذا بعد از تزریق چربی به صورت ، به راحتی یا با رژیم آب نمی شود.

از دیگر مزایای تزریق چربی ، عدم امکان بروز عفونت پس از تزریق چربی می باشد و به علت این که چربی از بدن خود فرد گرفته شده امکان بروز حساسیت نیز وجود ندارد.