جراحی بینی

استحمام پس از جراحی بینی

روش استحمام پس از جراحی بینی ، از سوالاتی است که برای افرادی که جراحی بینی انجام می دهند ، به طور مععمول پیش می آید.

استحمام پس از جراحی بینی

استحمام پس از جراحی بینی به شرح ذیل می باشد:

پس از اتمام عمل جراحی بینی ، یک اسپیلنت ( یا همان گچ بینی ) را به روی بینی قرار می دهند و آن را با چسب فیکس می کنند که ، معمولاً یک هفته روی بینی می ماند ، اگر که آب به پانسمان برسد و خیس بشود ، ممکن است پانسمان بیفتد و یا از روی بینی بلند شود و این موضوع می تواند بر روی نتیجه جراحی اثر گذار باشد.

علاوه بر این ، در صورتیکه اسپیلنت خیس شود ، امکان بروز سوزش و خارش وجود دارد و این حالت برای بیمار آزار دهنده خواهد بود ، برای همین بهتر توصیه می شود مراقب باشید تا در طول مدتی که گچ بر روی بینی تان است ، پانسمان بینی خیس نشود.

پیشنهاد می کنیم تا ، روز پیش از انجام عمل جراحی بینی ، حمام کنید ، تا دست کم دو روز نیاز نباشد که به حمام بروید ، چرا که علاوه بر این که ، این امر از خیس شدن پانسمان بینی پیشگیری می کند ، با در نظر داشتن این موضوع که تا چند روز پس از جراحی هنوز آثار داروی بی هوشی در بدن هست ، ممکن است تا فرد ، دچار سرگیجه شده و یا سر بخورد ، لذا نباید تنها به حمام برود.

در آغاز حمام به کمک فرد دیگری بدن تان را تا گردن ، بشویید ، بعد از آن روی صندلی بنشینید و سرتان را کمی به عقب خم کنید ، تا فردی که کمک تان می کند ، سرتان را بشوید.

البته توصیه ما این است تا در این مدت ، از دوش تلفنی استفاده نمایید و برای تمیز کردن صورت تان ، از دستمال مرطوب استفاده کنید.