جراحی بینی

ورزش کردن بعد از جراحی بینی

بیشتر کسانی که قصد انجام جراحی بینی دارند نسبت به نکات بعد از عمل همچون ورزش کردن بعد از جراحی بینی واقف نیستند لذا ما در این مقاله به این موضوع پرداخته ایم:

ورزش کردن بعد از جراحی بینی

روزهای اول بعد از عمل جراحی

پس از انجام عمل جراحی بینی به دلیل آثار بیهوشی استراحت بیشتر برای فرد عمل شده بهتر می باشد.به هر میزان که استراحت فرد بیش تر باشد زخم های بینی بهتر ترمیم می یابند و امکان خون ریزی و یا سرگیجه در فرد کمترمی شود.

پس از هفته اول:

بعد از هفته اول فرد جراحی شده قادر است که کارهای معمول را انجام دهد و پس از دو هفته نیز می تواند فعالیت های سبک هم چون پیاده روی را انجام دهد.

پس از یک ماه:

پس از گذشت یک ماه فرد می تواند فعالیت هایی همچون شنا را انجام دهد اما از شیرجه زدن می بایستی پرهیز کند.تا دو ماه بعد از عمل نیز فرد باید از سونای خشک و تر استفاده نکند به دلیل اینکه گرما موجب تورم و همچنین موجب سوختگی پوست و مخاط بینی می شود.

پس از دو ماه:

پس از گذشت دو ماه از عمل ،انجام ورزش های هوازی ، دویدن بر روی تردمیل و استفاده از وزنه های سبک مانعی ندارد اما ورزش های سنگین باعث پرخون شدن ناحیه ی بینی خواهد شد.

لازم به ذکر است این حالت برای بینی عارضه ای به بار نمی آورد اما تورم بعد از عمل را طولانی تر خواهد کرد.در این زمان فوتبالیست ها و بازیکنان والیبال و همچنین بسکتبالیست ها می توانند از محافظ های بینی استفاده کنند و به ورزش خود بپردازند زیرا اگر ضربه ی دست یا توپ به بینی وارد شود موجب جا بجا شدن استخوان بینی می گردد اما این محافظ ها از بروز این صدمات جلوگیری می کند.

پس از شش ماه:

انجام اکثر ورزش ها پس از گذشت شش ماه حتی بدون محافظ هم مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

اما برای انجام ورزش هایی چون تکواندو و بوکس بهتر است تا یک سال صبر کرد زیرا در این زمان استحکام به مرور زمان ایجادخواهد شد و با ضربه ای که خیلی شدید هم نباشد جابجا می شود و یا دچار شکستگی می شود.

ورزش کردن بعد از جراحی بینی نکته ی مهمی است که باید به آن توجه شود.