جراحی بینی

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی

بهتر است بدانید عمده تفاوت بینی گوشتی و استخوانی در ضخامت پوست بینی می باشد. بینی های استخوانی دارای پوست نازک و یا نهایتاً متوسط می باشند که به همین دلیل ایرادات ساختمان استخوانی – غضروفی بینی نمایان تر خواهد بود ، ولی در بینی های گوشتی ضخامت پوست بینی زیاد است و طبیعتاً قسمت بالایی بینی ، در واقع همان بخش که استخوان را پوشانده است ، نازک تر از نیمه پایین (  که بخش غضروفی  را پوشانده ) می باشد و با توجه به سنگین بودن پوست ، غضروف های بینی نازک وضعیف می شوند و همین موضوع باعث میگردد تا سر بینی بزرگ و پهن و افتاده به نظر آید.

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی

توضیحاتی درباره تفاوت بینی گوشتی و استخوانی

در بیشتر موارد ، افرادی هم که تخصص ندارند نیز به راحتی قادر خواهند بود تا ، بینی گوشتی و استخوانی را از یک دیگر تشخیص دهند ، اما در برخی مواقع ، بینی هایی هستند که پوست نازکی دارند ، ولی غضروف بینی بسیار محکم است و منجر به افتاده شدن و پهنی نوک بینی شده است و با بینی گوشتی اشتباه گرفته می شود.

در حالت کلی اگر به وجه تمایز اصلی بینی گوشتی و بینی استخوانی ، یعنی ضخامت پوست آن ها دقت شود ، امکان خطا بسیار کاهش می یابد.

در بینی گوشتی ، پوست بینی ضخامت بیشتری دارد و در صورتی که پوست سر بینی را میان دو انگشت فشار بدهیم ، از سوراخ های کوچک روی بینی چربی به بیرون تراوش می کند ، این در حالی است که در بینی استخوانی این اتفاق رخ نمی دهد.

مزیتی که بینی استخوانی ، نسبت به بینی گوشتی دارد، به جراح بینی اجازه می دهد تا تجربه و مهارت و هنر خود را به راحتی به بروی بینی اعمال نماید و فرد نیز با توجه به این که تغییر فرم استخوان و غضروف بینی به خوبی نمایان است، رضایت بیشتری از نتیجه جراحی خود داشته باشد.