جراحی بینی

عمل جراحی زیبایی بینی

عمل جراحی زیبایی بینی یکی از شایع ترین جراحی های پلاستیک زیبایی بین زنان و مردان می باشد. این جراحی با هدف زیبایی و ایجاد ظاهری متناسب بین مردم شناخته شده است در صورتی که با استفاده از این نوع جراحی می توان بسیاری از مشکلات مانند بزرگ بودن حفره های بینی، افتادگی نوک بینی یا زاویه دار بودن آن و غیره را برطرف کرد.

 

عمل جراحی زیبایی بینی

 

اگر قصد انجام تغییری اساسی دارید، قبل از این که کاری انجام دهید به توصیه های زیر توجه کنید.

دانستنی هایی درباره جراحی زیبایی بینی

به دلیل این که بینی در مرکز صورت قرار دارد، هرگونه مشکلی که داشته باشد به وضوح قابل مشاهده است.

عمل زیبایی بینی علاوه بر این که  تناسب را در بینی ایجاد می کند، رابطه بسیار خوبی را بین دیگر اجزای صورت به وجود می آورد به همین دلیل نباید بینی را عضوی جدا دانست.

رابطه بسیار نزدیکی بین بینی و پیشانی و لب و چانه وجود دارد، هر گونه نقص در اجزای صورت بر این رابطه تاثیر می گذارد.

بطور مثال: چانه کوچک موجب بر آمده تر به نظر رسیدن بینی می شود.

سن مناسب جراحی بینی چقدر است؟

دختران از 15 سالگی و پسران از 17 سالگی می توانند عمل زیبایی بینی را انجام دهند، این جراحی زمانی خوب است انجام شود که بیمار از نظر رشد جسمی به تکامل رسیده باشد.

 

عمل جراحی زیبایی بینی

 

عوارض جراحی زیبایی بینی

انجام جراحی بینی با یکسری عوارض برای افراد همراه است که بروز آن ها عمومیت داشته و بعد از مدتی رفع خواهد شد؛ از جمله این عارضه ها می توان به تورم، درد و کبودی اشاره کرد.

البته باید بگوییم که بروز عارضه فقط بعد از جراحی بینی اتفاق نیفتاده بلکه بعد از تمام جراحی های زیبایی و درمانی در افراد بوجود می آید.

نکته قابل توجه در رابطه با عمل بینی این است که عوارض ناشی از آن کمتر از سایر روش هاست.

لازم به ذکر است که برخی دیگر از عارضه های ایجاد شده بعد از جراحی بینی عمومی نبوده و در شرایط ذیل بروز می کنند:

 

عمل جراحی زیبایی بینی

 

عدم انتخاب جراح بینی خوب :

  • همانطور که می دانید جراح تاثیر زیادی در رضایت بخش بودن نتیجه جراحی بینی دارد.
  • بیشتر شکایات افراد بعد از جراحی بینی در رابطه با فرم بینی و تغییراتی می باشد که در آن ایجاد شده است. این مسئله در شرایطی اتفاق می افتد که جراح به خوبی با ساختار بینی و آناتومی آن آشنا نبوده، دقت، تخصص و مهارت لازم را در جراحی بینی نباشد.
  • البته باید بگوییم که در برخی موارد نارضایتی افراد از نتیجه جراحی بینی به دلیل وسواسی بودن، ابتلای آن ها به اختلال خود بد شکل پنداری و داشتن توقعات نامعقول بوده و ربطی به میزان مهارت جراح بینی ندارد.

عدم رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی

جراح قبل از انجام این جراحی زیبایی در رابطه با لزوم رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی با افراد صحبت کرده و از آن ها می خواهد که به طور ویژه به این مراقبت ها توجه کرده و در انجام آن ها کوتاهی نکنند.

بدیهی است که اگر فرد بدون توجه به توصیه های پزشک به طور مثال زودتر از موعود به استخر رفته و ورزش های رزمی انجام دهد نتیجه مطلوبی از جراحی زیبایی بینی دریافت نخواهد کرد.

قیمت عمل زیبایی بینی

هزینه عمل بینی شامل مواردی مانند : سی تی اسکن، آزمایش خون، عکس آتلیه، ویزیت هر هفته در ماه نخست، ویزیت هر سه ماه در سال نخست و غیره می شود.

بیمه فقط هزینه عمل بینی را می دهد که تنها برای اصلاح عملکرد بینی باشد در غیر این صورت هزینه ای را پرداخت نمی کند.