جراحی بینی

اقدامات قبل از بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی توسط بیشتر افرادی که دچار مشکل افتادگی پلک هستند انجام می شود. اغلب افرادی که با این مشکل مواجه هستند ، ظاهرشان خسته به نظر می آید ، لذا می توانند با کمک این عمل جراحی ظاهری زیبا و جذاب داشته باشند ، در ادامه مقاله اقدامات قبل از بلفاروپلاستی از آقای دکتر جواد پورجبار ، بهترین متخصص گوش ، حلق و بینی در تهران ، نکات مهمی در این مورد مطرح شده اند که می توانید از آنها اطلاعا یابید.

اقدامات قبل از بلفاروپلاستی _ دکتر پورجبار

اقدامات قبل از بلفاروپلاستی به شرح ذیل می باشد:

  1. قبل از انجام جراحی حتما عکس برداری انجام شود.
  2. در روز انجام عمل به هیچ عنوان نباید آرایشی داشته باشید.
  3. بیشتر خانم ها راغب به انجام جراحی هستند البته آقایان هم تحت این عمل جراحی قرار می گیرند. خانم ها باید بدانند که در روز انجام عمل جراحی به هیچ عنوان نباید کم ترین آرایشی بر روی صورت خود داشته باشند.
  4. مهم ترین اقدامات قبل از بلفاروپلاستی این است که افراد از دو هفته قبل بایستی از مصرف دارو ها خودداری نمود.
  5. استفاده از دارو هایی نظیر آسپرین منجر به ایجاد بیشتر کبودی و خونریزی می گردد و در حین انجام عمل جراحی اختلال ایجاد خواهد شد.

اقدامات قبل از عمل بلفاروپلاستی و آزمایش های لازم

از جمله اقدامات قبل از بلفاروپلاستی که یک روش جراحی برای بهبود ظاهر پلک‌هاست ، انجام انواع تست ها و آزمایش ها برای بررسی های کلی است. از اینرو ، انجام آزمایشات و ارزیابی‌های مختلف توسط بهترین جراح عمل پلک در تهران برای دریافت اطلاعات کلی و عمومی از وضعیت سلامتی متقاضی بسیار اهمیت دارد. این آزمایشات به جراح کمک می‌کنند تا ضمن بررسی وضعیت عمومی متقاضی از هر گونه مشکل پزشکی پیشگیری کند. در زیر به برخی از آزمایشات معمول که قبل از بلفاروپلاستی توصیه می شوند اشاره شده است:

  1. بررسی تاریخچه پزشکی. جراح نیاز دارد تا تاریخچه پزشکی بیمار را بررسی کند تا به این ترتیب هرگونه بیماری مزمن ، عوارض داروها یا مشکلات سابق را دریابد که ممکن است تأثیری بر روند جراحی داشته باشند.
  2. ارزیابی بینایی. انجام تست های بینایی برای بررسی اصلاحاتی ضرورت دارد که در دید ایجاد می شود. برخی از تست ها شامل آزمون دید شب ، تمرینات دید و اندازه‌گیری فشار داخل چشم می‌شوند.
  3. بررسی تاریخچه ژنتیکی. اگر بیمار تاریخچه ژنتیکی خاصی داشته باشد ، این اطلاعات نیز باید به جراح ارائه شوند. اطلاعات مربوط به مشکلات پلکی در خانواده ، مانند اختلالات پلک ، شلی و افتادگی پلک می‌توانند به جراح کمک کنند تا یک برنامه جراحی مناسب ترتیب دهد.
  4. ارزیابی معمولی. آزمایشات عمومی مانند آزمایش خون ، اندازه‌گیری فشار خون ، و انجام الکتروکاردیوگرافی یا آزمایش نوار قلب برای بررسی وضعیت عمومی بیمار انجام می‌شوند.
  5. ارزیابی تصویربرداری. انجام اسکن‌های تصویربرداری ، آسیب‌های پوستی و عضلانی را نشان می‌دهند. این آزمایش ها شامل CT scan یا MRI اطراف چشم هستند که به جراح اطلاعات بیشتری ارائه می‌دهند.

تمامی این آزمایشات و ارزیابی‌ها به جراح خوب بلفاروپلاستی در تهران کمک می‌کنند تا یک برنامه جراحی مناسب را برای هر بیمار تعیین کند و مشکلات پیش آمده را کاهش دهد. این اقدامات مهم باعث می شوند بیمار به بهترین شکل ممکن پس از عمل بلفاروپلاستی بهبود یابد.

آگاهی از اقدامات قبل و بعد از جراحی پلک

خوب است قبال از بلفاروپلاستی آگاهی خود را در این زمینه بالا ببرید. پس از اینکه تمامی اقدامات قبل از بلفاروپلاستی را انجام دادید و برای این پروسه آماده شدید ، بهترین جراح پلک در تهران توصیه می کند که پس از جراحی نکات مراقبتی را رعایت کنید تا پس از جراحی دچار مشکل حاد و جدی نشوید. مهم ترین نکات عبارتند از:

  • پس از اتمام عمل ، برش ها و بخیه ها با استفاده از پماد بایستی چرب شوند.
  • پس از برطرف شدن اثرات دارو های بی حسی در پلک ها احساس کشش و درد خواهید داشت که با مصرف مسکن ها رفع خواهند شد.
  • به منظور فروکش کردن تورم تا 48 ساعت از کمپرس سرد استفاده نموده و در زمان استراحت سرتان را به سمت بالا نگه دارید.
  • ورم و کبودی ناشی از جراحی حداکثر پس از 2 الی 4 هفته برطرف خواهد شد.
  • تا چند وقت ممکن است حالاتی مانند اشک ریزش ، تاری دید یا حساسیت به نور داشته باشید که به مرور زمان برطرف خواهند شد.