18 مه

نکاتی درباره ی عمل بلفاروپلاستی

با بالا رفتن سن ، پوست صورت دچار تغییراتی در رنگ ، شفافیت ، ضخامت می شود و همچنین حالت جوانی و شادابی پوست رفته رفته از بین می رود و چروک هایی که نخست دیده می شود در ناحیه ی پلک است . از علت های افتادگی پلک ، نازک بودن پوست آن قسمت است . زمانی که فرد از پف زیر چشم ، چروک های متعدد و افتادگی پلک رنج می برد می تواند با جراحی زیبایی پلک این مشکلات را برطرف سازد . در صورتی که مشکلات ذکر شده را ندارید توصیه می شود این عمل را انجام ندهید . قبل از اقدام به این عمل بهتر است نکاتی درباره ی عمل بلفاروپلاستی را بدانید و رعایت به این نکات برای دیدن نتیجه ی مطلوب الزامی می باشد . در ادامه ی مقاله برای شما توضیح خواهیم داد ، چه مراقبت هایی بعد از جراحی بلفاروپلاستی الزامی است .

نکاتی درباره ی عمل بلفاروپلاستی

در صورتی که بعد از عمل دچار هر گونه درد و یا کاهش دید احساس کردید بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید و در صورت امکان به مطب ایشان مراجعه کنید .

پس از چند ساعت اثر داروهای بی حسی کننده از بین می رود و شما در ناحیه ی پلک درد و کشش را احساس می کنید . همچین امری پس از عمل طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد . می توانید با مصرف مسکن های تجویز شده توسط پزشک این درد را تسکین دهید .

این نکته را در نظر داشته باشید که ، بعد از پایان عمل ، بر روی ناحیه ی جراحی شده کمپرس آب سرد قرار دهید و سرتان را در حد امکان بالا نگه دارید ( به جهت این امر می توانید در هنگام خواب ، چند بالش زیر سرتان قرار دهید  ) این اقدامات به کنترل تورم و کبودی محل جراحی زیبایی پلک کمک خواهد کرد .

برای مدت دو هفته بعد  از عمل بلفاروپلاستی ، ترشحات کمی در ناحیه ی جراحی شده دیده می شود و شما احساس چسبندگی در آن ناحیه را دارید . مصرف قطره های مناسب به برطرف شدن این حالات کمک می کند  .

در چند هفته ی اول بعد از عمل بلفاروپلاستی امکان اشک ریزی ،  و حساسیت به نور و تغییرات گذرای بینایی (مثل تاری دید یا دوبینی) وجود دارد که پس از گذشت زمان کوتاه رفع می شود .

با رعایت نکات بالا می توانید به طور چشم گیری مشاهده ی بهبود سریع خود باشید .

دکتر جواد پورجبار

جراح و متخصص گوش ، حلق ، بینی و حنجره

( جراحی بینی , جراحی بینی استخوانی , مراحل جراحی بینی , جراحی بینی گوشتی , انواع روش های جراحی بینی )

جراحی زیبایی بینی
اولین اقدام به منظور انجام جراحی بینی ، انتخاب یک جراح بینی مناسب و متبحر است زیرا اکثرا متقاضیان تنها نتایج زیبایی حاصل شده پس از عمل را بررسی می کنند و کمتر به تنفس پس از جراحی بینی توجه دارند.

بیست − 17 =