جراحی بینی

جراحی بینی ایده آل

در یک جراحی بینی ایده آل ، با تقویت و بالا بردن حمایت پایه بینی در قسمت نوک بینی ، قوز بینی اصلاح می شود،  این در حالی است که در گذشته با کاهش بافت بینی سعی بر اصلاح ایرادات بینی می بود و با این عمل پس از مدتی باعث بروز عوارض بسیاری می شد به همین علت کم کم از روش افزایش حمایت پایه بینی بهره برداری شد.

در روش کاهش بافت بینی با گذشت زمان ، حمایت اسکلت بینی ، با افت بافت ها دچار افتادگی می شد و با افزایش سن ، بینی فرمی افتاده و چروکیده به خود می گرفت و اکثریت افراد با مشکل اختلالات تنفسی مواجه می شدند.

جراحی بینی ایده آل

در حال حاضر ، روش های جدیدی که به روش های تقویتی بینی معروف می باشند، استفاده می شود که در این روش تا حد ممکن سعی می شود از بینی چیزی برداشته نشود و گاهی نیز از بافت نرم بینی به بینی پیوند می دهیم، در واقع در صورتی که در قسمتی از بینی بافت اضافی داشته باشیم، از آن برداشته و به آن ناحیه که بافت کم دارد ، پیوند می زنیم.

برای این که جراحی بینی ایده آل ورضایت بخش باشد ، چند نکته را باید در نظر داشت :

  • عروسکی نکردن بینی
  • قوی کردن پشت بینی
  • تقویت ساختار بینی
  • عدم استفاده از تامپون بینی
  • کوچک نکردن سوراخ های بینی

 

با رعایت این اصول توسط یک جراح مجرب می توان اطمینان داشت که عمل جراحی بینی با حفظ عملکرد بینی ، یک عمل جراحی ایده آل و موفق خواهد بود.

البته ، لازم به تذکر است که رعایت مراقبت ها و توصیه هایی که پزشک تان به شما خواهد گفت ، بسیار مهم و ضروری است ، که نتیجه این جراحی ماندگار شود.