جراحی بینی

جدیدترین روش جراحی بینی

این مقاله را قبل از این که با موضوع “ جدیدترین روش جراحی بینی ” شروع کنیم، دو نکته ایی که تمام پزشکان به بیماران، جراحی های زیبایی و جراحی های درمانی توصیه می کنند را در زیر شرح داده ایم.

جدیدترین روش جراحی بینی

قبل از اقدام برای هر عملی رفتن به مشاوره و کسب آگاهی درباره جراحی مورد نظرتان و یا خواندن اطلاعات لازم در سایت های معتبر از جمله : مراقبت های پس از جراحی و اقدامات قبل از جراحی به بیمار کمک خواهد کرد که احتمال عارضه و آسیب های حین عمل و پس از عمل کاهش یابد. در پایان بیمار شاهد بهترین نتیجه خواهد بود.

جدیدترین روش جراحی بینی به شرح ذیل می باشد:

جراحی های بینی با اعداف مختلفی انجام می شود که می توان آن ها را به دو دسته کلی تقسیم کرد :

  • دسته اول : جراحی هایی را در بر میگیرد که در جهت اصلاح عملکرد بینی انجام می شوند و به طور کلی اصلاح انحراف تیغه میانی بینی را در بر می گیرد و همچنین اشکال های دیگری مثل پولیپ و تورم بافت های داخلی بینی نیز امکان این که نیازمند جراحی های پیچیده تری باشد که در بسیاری از موارد مستلزم استفاده از روش های اندوسکوپیک است وجود دارد.
  • دسته دوم : دسته دوم جراحی هایی هستند که با هدف تغییر شکل خارجی بینی و زیبایی انجام می شود که به جراحی پلاستیک بینی یا راینوپلاستی معروف است.

جراحی زیبایی بینی شایع ترین جراحی

از میان تمام جراحی های زیبایی، جراحی زیبایی بینی رینوپلاستی از ویژگی‌های خاصی برخوردار است. این جراحی چیزی بیشتر از مهارت جراحی است و در حقیقت تلفیقی از علم و هنر است.

برای این که عمل جراحی نتیجه ی موفقیت آمیزی داشته باشد جراح می بایست به آناتومی و فیزیولوژی بینی تسلط کامل داشته باشد .

یک جراح زیبایی هیچ وقت بینی را جداگانه در نظر نمی گیرد بلکه آن را درکنار دیگر اجزای صورت ارزیابی کرده و تناسب مطلوب را بین اجزای مختلف چهره برقرار می نماید.

در مورد بینی این هماهنگی با درنظرگرفتن شکل واندازه ی مناسب برای هر صورت خاص، با برداشتن قسمتهای اضافی آن و حالت دادن به قسمتهای باقیمانده ایجاد می شود .با ایجاد هماهنگی اجزاء صورت ، چهره ی فرد جذابیت بیشتری یافته و زیباتر می شود.