جراحی بینی

تاثیر جراحی بینی بر حس بویایی

امروزه عمل جراحی بینی یکی از رایج ترین جراحی های پلاستیک و زیبایی در بین زنان و مردان ایرانی محسوب می شود. این جراحی بیش تر برای زیباتر نشان دادن صورت ، درعموم افراد جا افتاده است ، افرادی که تصمیم به این عمل را دارند بهتر است بدانند ، رفتن به مشاوره قبل از جراحی می تواند بسیاری از مشکلات را که خود فرد نیز از آن آگاه نیست را برطرف سازد.

از عارضه ها و اختلالات موجود در بینی می توان به ( قوز بینی ، افتادگی نوک بینی ، بزرگ بودن حفره ی بینی ) اشاره کرد.

افراد پس از جراحی ممکن است دچار یک سری از مشکلات شوند که شایع ترین آن ، تاثیر جراحی بینی بر حس بویایی است که در ادامه مطلب بیش تر برایتان توضیح خواهیم داد.

تاثیر جراحی بینی بر حس بویایی

تاثیر جراحی بینی بر حس بویایی چیست؟

بیش تر کسانی که کاندید عمل زیبایی بینی هستند ، این سوال برایشان پیش آمده که ، آیا جراحی بینی بر حس بویایی تاثیر دارد ؟

پاسخ این سوال به طور قاطع  ” بله ” است. عمل زیبایی بینی بر روی حس بویایی فرد اثر گذار است، اما این تاثیر دائمی نبوده و فرد پس از گذشت ، مدت زمان کوتاهی بویایی خود را به دست می آورد ، در نتیجه این اطمینان را به شما خواهیم داد که نگران از دست دادن حس بویایی خود نباشید.

تحقیقات نشان داده است ، افرادی که بعد از عمل ، حس بویایی خود را از دست می دهند ، پس از گذشت شش ماه حس بویایی آنان به حالت اولیه باز خواهد گشت. باید توجه داشته باشید بهبودی کامل ممکن است تا یک سال طول بکشد.

بهتر است استرس و نگرانی های خود را دور بریزید ، زمانی که تمام ورم صورت شما فروکش کند ، حس بویایی شما نیز کاملاً به حالت اول باز خواهد گشت.