جراحی بینی

جراحی بینی طبیعی

 

بینی مرکزی ترین عضو صورت بوده به همین دلیل تاثیر زیادی در زیبایی چهره افراد دارد. بینی برخی از اشخاص دارای ایرادات ظاهری همچون قوز می باشد که این امر زیبایی چهره آن ها را تحت تاثیر قرار داده و موجب ناراحتی و کاهش اعتماد به نفسشان می شود. بسیاری از این افراد به دلیل نگرانی از غیرطبیعی و کوچک شدن بیش از اندازه بینی شان حاضرند با ایرادات بینی خود و ناراحتی های ناشی از آن کنار آمده اما به هیچ عنوان تحت جراحی بینی قرار نگیرند. پیشنهاد ما به این دسته از افراد انجام جراحی بینی طبیعی است زیرا موجب برطرف شدن مشکلات ظاهری بینی به طبیعی ترین حالت ممکن شده و با انجام آن تغییرات نامتعارفی همچون قوس و سربالا شدن زیاد در بینی ایجاد نخواهد شد.

 

جراحی بینی طبیعی

 

ویژگی های بینی طبیعی

از ویژگی های زیر می توان به عنوان بارزترین ویژگی های بینی طبیعی یاد کرد:

  • عدم وجود قوس: با انجام عمل زیبایی بینی طبیعی بر روی پل بینی قوس ایجاد نخواهد شد مگر به درخواست خود بیمار، در این صورت جراح یک قوس بسیار ملایم و خفیف بر روی بینی ایجاد می نماید.
  • سربالا نشدن نوک بینی: موقعیت نوک بینی با انجام جراحی بینی طبیعی خیلی بالا نخواهد رفت. زاویه ای که پس از عمل بینی طبیعی بین لب بالا و نوک بینی بیماران تشکیل می شود چیزی حدود 90 تا 90 درجه خواهد بود.

در انجام جراحی زیبایی بینی طبیعی به سه نکته باید توجه داشت و آن ها را در نظر گرفت.

  • اندازه سوراخ های بینی :

کوچکی یا بزرگی بیش از حد سوراخ های بینی باعث می شود تا ظاهر بینی زیبا به نظر نرسد و مهم تر از آن بروز مشکلات تنفسی می باشد که باید در کنار زیبایی ظاهر ی به آن توجه داشت.

  • نحوه برش و بخیه زدن بینی :

جراحانی در جراحی زیبایی بینی طبیعی موفق هستند ، که برش های سطح بینی را با مهارت زیادی ایجاد نمایند و پس از آن بخیه را نیز به بهترین نحو بزنند. زمانی که میزان زخم و برش کم باشد ظاهر بینی طبیعی تر خواهد بود.

 

 

  • زیبایی نوک بینی :

از مهم ترین عوامل اثر گذار بر داشتن یک بینی طبیعی ، زیبایی ظاهری نوک آن است، چرا که افتادگی نوک بینی موجب نامتناسبی بینی ظاهر آن است و در صورتی که نوک بینی بیش از اندازه سر بالا باشد، توازن بینی به هم خواهد خورد. زاویه میان بینی و لب نیز بسیار موثر است. گذشته از شناخت علم زیبا شناسی ، لازم است تا جراح دماغ از مهارت و تجربه کافی برخوردار باشد. زیرا جراحی بینی طبیعی یک عمل پیچیده است و لازم است تا جراح از تمرکز و قدرت تخیل خوبی  برخوردار باشد تا بتواند بر مبنای تغییرات پیش بینی شده و آگاهی از نتیجه هر حرکت ، اقدام نماید.

عمل بینی طبیعی برای چه افرادی مناسب است؟

  • افرادی با بینی های گوشتی: کسانی که بینی گوشتی دارند تنها می توانند برای عمل زیبایی بینی طبیعی اقدام نمایند زیرا پوست ضخیم و ساختمان ضعیف بینی آن ها اجازه جراحی بینی فانتزی را به جراح نخواهد داد.
  • آقایان: همانگونه که از نام دیگر جراحی دماغ فانتزی که عروسکی می باشد پیداست جراحی دماغ به این فرم موجب فانتزی شدن صورت افراد می شود که این امر با ملاک و معیارهای زیبایی صورت آقایان در تناقض است. هرچه صورت آقایان جذبه بیشتری داشته باشد فرد جذاب تر به نظر خواهد رسید لذا جراحی زیبایی بینی طبیعی با حفظ جذبه صورت آقایان بهترین فرم برای آن ها می باشد.
  • افرادی با صورت و اجزای صورت بزرگ: بهترین فرم بینی فرمی است که بیشترین تناسب را با چهره افراد داشته باشد، مناسب ترین فرم برای افرادی که صورت و اجزای صورت بزرگ دارند فرم طبیعی است.
  • افرادی با فاصله لب و بینی زیاد: زیاد بودن فاصله لب و بینی و به عبارتی دیگر بلند بودن پشت لب از زیبایی افراد می کاهد، با انجام جراحی بینی طبیعی نوک بینی سربالا نشده و در نتیجه فاصله لب و بینی بیشتر نخواهد شد.

انتخاب بهترین دکتر جراح بینی

  • برای انتخاب یک جراح زیبایی بینی خوب می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل جستجو نمایید.
  • پس از تهیه لیستی از بهترین جراحان بینی درباره آن ها تحقیق کرده و پس از آن برای جراحی بینی طبیعی نزد بهترین آن ها بروید.
  • برای اطمینان از انتخاب خود نمونه کارهای جراح دماغ را مشاهده کنید.

 

جراحی بینی طبیعی

 

نکات قبل و بعد از جراحی بینی طبیعی

  1. به مدت دو هفته قبل و بعد از عمل بینی طبیعی  از داروهای رقیق کننده خون ، الکل و دخانیات استفاده نکنید.
  2. آزمایشاتی را که جراح بینی تجویز نموده است به طور کامل انجام دهید و نتیجه آن را به جراح دماغ نشان دهید.
  3. به مدت 8 ساعت قبل از رینوپلاستی چیزی میل نکرده و ناشتا برای جراحی مراجعه کنید.
  4. داروهایی را که جراح زیبایی بینی برای تان تجوز نموده است به طور کامل استفاده کنید.
  5. بعد از عمل جراحی دماغ از رفتن به مکان های شلوغ که امکان بر خورد ضربه بینی وجود پرهیز کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دستورات قبل و بعد از جراحی زیبایی بینی به مقالات جامعی که تهیه شده و در وب سایت موجود است برای کسب اطلاعات بیشتر به آن ها مراجعه کنید.

 

هزینه عمل بینی طبیعی

هزینه جراحی بینی طبیعی تحت تاثیر فاکتورهای مختلف ، در دامنه ای متنوع قرار دارد. فاکتورهای از قبیل موقعیت جغرافیایی ، تجربه و شهرت جراح بینی ، پیچیدگی عمل و ناهنجاری های موجود در بینی ، و در برخی موارد ، جراحی های ترکیبی که در طول آن چند جراحی زیبایی به طور همزمان انجام می شود ، عواملی هستند که باعث می شوند نتوان یک قیمت ثابت را برای عمل بینی اعلام کرد. علاوه بر این موارد ، هزینه بیهوشی ، تست های قبل از عمل و تجهیزاتی که در طول درمان مورد استفاده قرار می گیرند ، هزینه درمان را تحت تاثیر قرار می دهد. توصیه می شود که بمنظور دریافت اطلاعات در خصوص هزینه عمل بینی تان ، با جراح بینی تان مشورت کنید. او با ارزیابی دقیق مشکلات موجود در بینی شما و نیز با مد نظر قرار دادن اهدافی که در جراح تان دنبال می شود ، دقیق ترین اطلاعات را در خصوص هزینه در اختیارتان قرار خواهد داد.

عمل بینی طبیعی زنانه

وقتی سخن از خلق یک نتیجه طبیعی در جراحی بینی برای زنان به میان می آید ، فاکتورهای کلیدی زیادی باید مد نظر قرار گیرد. برخی از این نکات شامل موارد زیر می باشد:

  • گفتگو با جراح بینی طبیعی برای بحث درباره اهداف. این مشاوره جامع کمک می کند تا بتوان بهترین تغییراتی را که به خلق نتیجه ای دلخواه منجر می شود ، در بینی ایجاد نمود.
  • به حداکثر رساندن سطح تناسب در صورت . یک بینی طبیعی در خانم ها باید به گونه ای باشد که با سایر بخش های صورت هارمونی داشته و در عین حال ، زیبایی های طبیعی در این اندام نیز حفظ شده باشد.

مدل طبیعی یکی از حساس ترین مدل هایی است که تنها یک جراح بینی ماهر می تواند بهترین نتیجه را در آن خلق کند.

مراقبت های بعد از عمل بینی طبیعی

بعد از جراحی بینی ، لازم است اقدامات مراقبتی مربوط به دوره ریکاوری را بمنظور دستیابی به بهبود بیشتر ، مورد توجه قرار دهید. برخی از این دستورالعمل ها شامل موارد زیر می باشد:

  • بر روی ناحیه اطراف محل جراحی شده ، کمپرس یخ قرار دهید. این کار به کاهش سریع تر ورم و کبودی کمک می کند و باعث تسکین پیدا کردن درد می شود.
  • به خودتان سخت نگیرید و به بدن تان اجازه بدهید تا استراحت کند. از خم شدن خودداری کرده و اشیاء سنگین بلند نکنید و خود را درگیر هر گونه فعالیتی که باعث وارد آمدن فشار به ناحیه بینی شود ، نکنید.
  • بینی تان را تمیز نگه دارید و محلول سالین و پمادهایی را که پزشک برای تمیز کردن بینی تان توصیه کرده مورد استفاده قرار دهید.
  • فین نکنید. با توجه به اینکه فین کردن باعث وارد آمدن فشار به بینی تان می شود لازم است برای چند هفته از این کار خودداری کنید.
  • سیگار نکشید و از مصرف الکل نیز خودداری کنید. این دو ماده باعث افرایش ورم می شوند و روند بهبود را مختل می کنند.

به خاطر داشته باشید که این دستورالعمل های مربوط به مراقبت های بعد از جراحی بینی ، کلی بوده و جراح برای پشتیبانی از فرایند بهبود در هر بیمار ، دستورالعمل های مراقبتی سفارشی را برای هر بیمار توصیه می کند.

چسب زدن به بینی بعد از عمل

چسب زدن بعد از عمل جراحی بینی ، یک عملکرد رایج است که جراح برای کمک به پشتیبانی بینی و حفظ شکل آن در طول دوره بهبود ، توصیه می کند. دستورالعمل های مربوط به چسب زدن به بینی شامل موارد زیر می باشد:

  • در خصوص مدت زمان و نحوه زدن چسب به بینی ، حتماً طبق دستور پزشک عمل کنید.
  • نوع چسبی که انتخاب می کنید حتماً مرغوب باشد و مارک توصیه شده توسط پزشک را تهیه کنید.
  • قبل از زدن چسب ، بینی را با محلول سالین ، خوب تمیز کنید و بعد از خشک شدن بینی ، چسب را روی آن بچسبانید.
  • تکنیک چسب زدنی را که پزشک به شما توصیه کرده دنبال کنید.
  • حتماً در زمان چسباندن چسب ، دقت کنید که فشاری که به بینی وارد می کنید ، به اندازه باشد.
    در زمان جدا کردن چسب نیز مراقب باشید که باعث کشیدگی بیش از حد پوست بینی نشوید.

رعایت نکات مربوط به چسب زدن به بینی بعد از پروسیجر جراحی بینی ، در پشتیبانی از تغییراتی که در طول عمل در بینی ایجاد شده است ، بسیار حائز اهمیت است.