جراحی بینی

عوارض جراحی بینی

عوارض جراحی بینی یکی از سوالات متداولی است که افراد در هنگام مشاوره از جراح بینی می پرسند، بهتر است بدانید که در سراسر دنیا حدود 5 الی 10 درصد می باشد که برخی از آن ها نیز عمومیت نداشته و در افراد بسیار کمی مشاهده می شود.

جراحی بینی همانطور که می دانید بر روی دو نوع بینی استخوانی و گوشتی انجام می شود و این تقسیم بندی بر ضخامت و استکام پوست و استخوان انجام شده است.

در مقالات مربوط به بینی استخوانی و بینی گوشتی به طور کامل درباره آن ها صحبت کرده ایم و می توانید شما برای کسب اطلاعات بیشتر به آن ها مراجعه کنید.

در این مقاله می خواهیم به موضوع عوارض جراحی زیبایی بینی بپردازیم.

 

عوارض جراحی بینی

 

برخی از عوارض جرایی بینی به شرح ذیل می باشد:

  • چسبندگی بینی

در مواقعی که بیمار داروهای تجویز شده اعم از آنتی بیوتیک و غیره را استفاده نکند دچار عفونت شده و این عفونت باعث بروز چسبندگی در بینی می شود.

برای از بین بردن چسبندگی در بینی بیمار بهتر است به طور مرتب بینی خود را با محلول مخصوصی که بهترین جراح بینی تجویز نموده است شستشو دهد.

  • گرفتگی بینی

معمولا حدود 10 درصدافراد پس از انجام جراحی زیبایی بینی دچار تورم مخاط بینی می شوند.

تغییرات ناشی از اعمال تغییرات در مخاط بینی باعث تنگی مسیر عبور و مرور جریان هوا می شود به همین علت بیمار باید تا زمان بهبودی و رفع تورم بینی از دهان تنفس کند.

  • تنفس سوت مانند

در مواقعی که پره های بینی بیش از اندازه کوچک شده باشند فرد دچار تنفس سوت مانند می شود.

در این مواقع اگر کوچکی بینی به دلیل جراح باشد باید اقدام به جراحی بینی ترمیمی شود.

 

عوارض جراحی بینی

 

  • عدم تقارن سوراخ های بینی

بهتر است بدانید که پیش از اقدام به عمل جراحی زیبایی بینی ، جراح بینی به طور دقیق اقدام به اندازه گیری می کند، اما با این وجود در برخی مواقع پس از عمل جراحی بینی بیمار از نامتقارن بودن سوراخ های بینی خود شکایت می کند.

باید بگوییم که ممکن است دلیل این نامتقارنی بینی ، تورم ناشی از عمل جراحی زیبایی بینی باشد.

  • خونریزی

خونریزی بعد از عمل جراحی بینی تنها مممکن است در 2 در صد از افراد رخ دهد، اما در افرادی که دچار اختلال در انعقاد خون هستند و داروهایی همچون وارفارین وآسپرین استفاده می کنند جراح بینی برای جلوگیری از بروز این عارضه به بیمار توصیه می کند به مدت دو هفته قبل و بعد از جراحی بینی از مصرف آن ها خودداری کند.

  • کاهش بویایی

کسانی که بعد از انجام جراحی زیبایی بینی با مراجعه به جراح بینی از کاهش بویایی خود شکایت می کنند باید به آن ها بگوییم که جراحی زیبایی بینی خارج از محدود عصب های بویایی انجام می شود به همین علت آسیبی در هنگام جراحی به آن وارد نمی شود.

کاهش بویایی بعد از جراحی بینی به دلیل تورم ناشی از عمل زیبایی بینی می باشد که مانع از رسیدن مولکول ها به پایانه عصب بویایی می شود و فرد گمان میکند که حس بویایی خود را در اثر جراحی بینی کاهش یافته است.