آرشیو ماهانه: می 2018

علائم سینوزیت با پولیپ بینی

پولیپ بینی توده ای نرم وغیر سرطانی در مسیر بینی است ، در اصل پولیپ های بینی دو نوع خوش خیم یا بدخیم دارند.

سینوزیت نیز بیماری ای است که بر اثر عفونت داخل بینی به وجود می آید در اصل سینوس های اطراف بینی هنگامی که دچار اختلال شوند فرد دچار سینوزیت می شود.

پولیپ بینی یا سینوزیت فقط در بزرگسالان بروز نمی کند و کودکان نیز بر اثر سرماخوردگی های متعدد یا بیماری های ویروسی دیگر می توانند دچار پولیپ و سینوزیت شوند.

سینوزیت به همراه پولیپ بینی برای فرد می توانند مشلات تنفسی و دردهایی در نواحی سر و صورت به وجود آورند به همین دلیل نیاز است که فرد برای رهایی از درد حتماً برای معالجه اقدام کند.

سینوزیت های مکرر می توانند یکی از دلایل بروز پولیپ بینی باشند.

علائم سینوزیت با پولیپ بینی می تواند سر درد ، دشواری در تنفس ، احساس پر بودن بینی ، گرفتگی بینی و غیره باشد. .

در صورتی که در بینی و نواحی بینی احساس ناراحتی و درد داشتید حتماٌ به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

علائم سینوزیت با پولیپ بینی

درمان قطعی پولیپ بینی

• پولیپ بینی دونوع خوش خیم و بدخیم دارد همچنین سینوزیت نیز دو نوع حاد و مزمن دارد.
  • تشخیص این که سینوزیت و پولیپ بینی در چه مرحله ای است به عهده جراح بینی ماهر می باشد.
  • برای درمان می توان از جراحی ، اسپری و گیاهان دارویی استفاده کرد.
  • همچنین پولیپ بینی را می توان با لیزر نیز درمان کرد ولی بستگی دارد پولیپ از نوع خوش خیم یا بدخیم باشد.
  • بهترین روش مراجعه حضوری نزد متخصص بینی است زیرا لازمه درمان هر بیماری تشخیص دقیق و درست است.
  • پس از تشخیص بیماری به بیمار مشاوره های لازم در مورد درمان گفته می شود =.
  • پولیپ بینی و سینوزیت اگر در مراحل اولیه باشند می توان آن ها را کنترل کرد و از پیشرفت بیماری جلوگیری کرد.
  • به همین دلیل اگر بیماری هایی چون سرماخوردگی بیشتر از 10 روز ادامه پیدا کردند حتماً به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.
  • زیرا عفونت های ویروسی و میکروبی از شایع ترین دلایل برای بروز پولیپ و سینوزیت هستند.
  • هدف از درمان سینوزیت و پولیپ بینی بهبود عملکرد بینی و رفع مشکلات بینی است .
  • به همین دلیل مهارت جراح بینی بسیار مهم است تا پس از درمان ، هیچ گونه مشکلی برای بیمار به وجود نیاید.

هزینه عمل پولیپ بینی

برای تشخیص بیماری های داخل بینی مانند پولیپ بینی ، سینوزیت ، انحراف بینی و بهترین راه مراجعه به جراح بینی است .

زیرا جراح بینی از طریق آندوسکوپ ، بیماری را به طور دقیق تشخیص می دهد و هزینه درمان هر یک از بیماری های بینی با یکدیگر متفاوت است.

هزینه درمان با توجه به دستمزد جراح بینی مشخص می شود و بخش عمده ای از هزینه درمان دستمزد جراح و متخصص بینی است.

هزینه هایی دیگری نیز مانند دارو ، هزینه های بیمارستان ، انجام آزمایشات و غیره نیز در تعیین هزینه نقش اندکی دارند.

جراحی پلک

از نظر معیارهای زیبایی ، چشم ها نقش ویژه ای در زیبایی صورت دارند و با افزایش سن ، دچار تغییراتی چون پف زیر چشم ، افتادگی پلک و غیره می شوند ، جراحی پلک روشی برای بازگرداندن زیبایی به چشم است.

البته قابل ذکر است که پف زیر چشم ها همیشه دلیلی برای افزایش سن نیست و گاهی دلیل پف چشم ها بیماری های متابولیکی مانند کم کاری تیروئید یا پرکاری تیروئید است.

در چنین مواری نیاز است بیماری متابولیکی را درمان کرد و نیازی به بلفاروپلاستی نیست.

تشخیص اینکه آیا پف زیر چشم بر اثر یک بیماری است یا به علت افزایش سن است به عهده جراح پلک می باشد.

بنابراین قبل از هر اقدامی اول به یک جراح پلک خوب مراجعه نمایید.

جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی ، برای بهبود و رفع پف زیر چشم ، حذف پوست های اضافی پلک و غیره کاربرد دارد .

بر اثر شل شدن عضلات صورت و افزایش سن مشکلاتی چون افتادگی پلک یا پف زیر پلک بروز می کنند.

چشم ها نقش مهمی در بروز احساسات دارند.

هیجان ، ناراحتی ، استرس و ترس را می توان از نگاه هر فردی به راحتی تشخیص داد واگر فردی دچار افتادگی پلک یا مشکلات دیگری در نواحی پلک باشد در بروز احساسات احتمال خطا وجود دارد.

علاوه بر بروز احساسات ، چشم ها در برقراری ارتباط نیز نقش قابل توجهی دارند.

بنابراین با رفع مشکلات پلک می توانید در برقراری ارتباط و بروز احساسات از طریق چشم ها موفق تر باشید.

جراحی پلک

دلایل انجام جراحی پلک

• افتادگی پلک
  • رفع چین و چروک های پلک
  •  پف زیر چشم
  • افتادگی پوست پلک
  • داشتن چشم هایی خمار و همیشه خسته

بلفاروپلاستی یا جراحی پلاستیک پلک ، به خوبی می تواند معایب پلک را رفع کند و چشم هایی شاداب ، زیبا و جذاب تر از قبل به شما هدیه دهد.

جراحی پف بالای چشم

جراحی زیبایی پلک بالا با هدف برداشتن پوست های افتاده و اضافی به زیباتر شدن چشم کمک می کند.

افتادگی پلک بالا باعث می شود که چشم ها به علت حجم اضافی از پوست ، خسته تر دیده شوند و میدان دید کمتری داشته باشند .

با جراحی زیبایی پلک و حذف پوست های اضافی پلک بالا ، مشکل میدان دید محدود چشم رفع می شود و زیبایی چشم ها دو چندان می شود.

هزینه جراحی زیبایی پلک

مکان کلینیک ، دستمزد جراح پلک ، مشکلی که باید رفع شود بر قیمت بلفاروپلاستی تاثیر می گذارند.

بنابراین بهتر است قیمت دقیق جراحی زیبایی پلک را از جراح پلک معالج خود جویا شوید.

هزینه جراحی زیبای پلک بالا یا پایین با یکدیگر متفاوت است.

اگر هر دو جراحی همزمان باهم انجام شود یا یکی از پلک ها جراحی شود نیز هزینه های متفاوتی خواهند داشت.

جراحی زیبایی پلک اگر به خوبی انجام نشود یا در حین بلفاروپلاستی یک اشتباه کوچک پیش بیاید منجربه بروز عوارض و مشکلات زیادی می شود.

عوارض در بلفاروپلاستی ، محدوده دید و بینایی بیمار را تحت تاثیر قرار می دهد.

به همین دلیل در انتخاب جراح پلک نهایت دقت و وسواس خود را به کار بگیرید تا بهترین را انتخاب کنید.