جراحی بینی

مشاوره جراحی بینی

در این مقاله میخواهیم درباره مشاوره جراحی بینی صحبت کنیم ، بنابراین اگر جزو کسانی هستید که خواهان انجام  جراحی بینی هستید و قصد عمل بینی را دارید ، این مقاله از آقای دکتر جواد پورجبار ، بهترین مشاوره جراحی بینی ، را کامل مطالعه کنید.

مشاوره جراحی بینی

نحوه انتخاب مشاوره جراحی بینی

جراحی کردن بینی یکی از شایع ترین عمل‌هایی است که امروزه به خصوص در کشور ما انجام می‌شود. بسیاری از اشخاص تنها به ظاهر و شکل نهایی بینی برایشان اهمیت دارد و مساله های دیگر برای آن ها از اهمیت کمتری برخوردار است. این را در نظر داشته باشد تنها پزشک و نحوه جراحی تضمین ‌کننده رضایت مطلوب از نتیجه عمل نیستند و به غیر از این دو مورد کلیدی موارد دیگر هم باید رعایت شود.

مشاوره جراحی بینی

پیش از اقدام به هر عملی چه عمل های زیبایی و چه عمل های درمانی، رفتن نزد پزشک و مشاوره گرفتن از ایشان یک امری ضروری به حساب می آید.

در روز مشاوره پزشک اطلاعات لازم از قیبل اقدامات پیش از عمل و نیز مراقبت های بعد از آن را در اختیار بیمار قرار می دهد و همینطور با صحبت کردن و گفتگو، پزشک این موضوع را خواهد دانست که آیا بیمار از نتیجه عمل خواسته معقولانه ایی دارد یا خیر و در صورت غیر معقول بودن خواسته، پزشک سعی می کند که بیمار را از فکرغلط و نادرستی که دارد آگاه کند.

در جلسه مشاوره جراحی بینی خود با پزشک، دلایل خود را برای جراحی زیبایی بینی توضیح خواهید داد. جراح، ساختار بینی و صورتتان را مورد بررسی قرار خواهد داد و در خصوص نتیجه احتمالی جراحی (شکل بینی بعد از عمل) و روش جراحی با شما گفتگو خواهد کرد. موارد مختلفی وجود دارد که باید در مشاوره قبل از عمل جراحی به آن دقت شود.

مشاوره جراحی بینی

مشاوره جراحی بینی و گفتگو با پزشک

  • سابقه های پزشکی :

قبل از انجام هر نوع جراحی های پلاستیکی ، بررسی  تاریخچه ی  سلامتی فرد بسیار مهم است به خصوص در صورتی که از بیهوشی عمومی استفاده شود .

  • بررسی سلامت عمومی :

قبل از اقدام به جراحی کردن بینی ، مشکلات سلامت عمومی فرد باید مورد بررسی قرار گیرد. هر گونه بیماری مزمنتان را با جراح خود در میان بگذارید. این مشکلات شامل :

  1.  فشار خون بالا
  2.  بیماری دیابت
  3.  مشکلات قلبی
  4.  کبد
  5.  کلیه
  6.  سکته مغزی
  7.  سرطان
  8.  مشکلات در بهبودی زخم و خونریزی است.

رفتن به مشاوره جراحی بینی یک امری ضروری می باشد و توجه با نکاتی که در روز مشاوره گفته خواهد شما به شما کمک خواهد کرد که نتیجه ی خوبی از جراحی بگیرید. بیمار در روز مشاوره با پزشک ،می تواند سوالاتی که ذهن آن را درگیر کرده است را برای ایشان مطرح کند و پاسخ خود را دریافت کند. سولات رایجی که در روز مشاوره از بیشتر جراحان پرسیده می شود،

  • هزینه عمل زیبایی بینی
  • بینی گوشتی
  • خندیدن بعد از عمل بینی
  • عمل بینی درد داره؟

و سوالاتی همانند چنین سولات پرسیده خواهد شد. ناگفته نماند شما می توانید در سایت های معتبر نیز این اطلاعات را به دست آورید.

توصیه های بهترین جراح بینی درباره اقدمات بعد از عمل در طول جلسه مشاوره

جراح بینی به شما می گوید که بعد از عمل ، بینی تان گچ گرفته خواهد شد و مقداری خونریزی را در طول چند روز اول بعد از عمل ، تجربه کرده و زیر چشم ها و روی گونه هایتان برای مدت کوتاهی کبود بوده و بینی تان ورم خواهد داشت. در طول چند روز اول بعد از عمل ، محدودیت هایی وجود دارد که ملزم به رعایت آنها هستید.
یکی دیگر از توصیه ها در جلسه مشاوره جراحی بینی ، در خصوص ورم است. پزشک به شما می گوید که ورم در روز دوم به اوج می رسد و فاز اول آن به تدریج در طول دو هفته اول ، فروکش می کند. بهتر است در طول 72 ساعت اول بعد از عمل ، در فواصل زمانی 15 دقیقه ای ، در اطراف بینی ، کمپرس یخ بگذارید.
اگر احساس درد کردید ، از داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید. بهتر است در یک محیط مرطوب باشید تا تنفس برایتان راحت تر باشد.
زمانی که می خواهید بخوابید یا استراحت کنید ، زیر سرتان چند بالش بگذارید تا به حالت لمیده قرار بگیرید. بهتر است در طول دو هفته اول بعد از جراحی ، به پشت بخوابید.
تمیز کردن برش ها یکی از توصیه های مهمی است که در طول جلسه مشاوره جراحی بینی به آن اشاره می شود. بعد از عمل ، تمیز کردن بینی را به صورت روزانه با استفاده از پراکسید انجام دهید. داخل بینی و خطوط برش را با استفاده از یک گوش پاک کن و محلول سالین ، هر 3-4 ساعت یکبار تمیز کنید.
4-5 روز بعد از عمل بخیه ها کشیده می شود و یک هفته بعد از جراحی ، گچ بینی برداشته می شود. بعد از برداشته شدن گچ ، بینی چسب زده می شود. این کار به سرعت گرفتن روند بهبود و فروکش کردن ورم ، کمک می کند.
سعی کنید در طول 4-6 هفته اول بعد از جراحی ، از انجام فعالیت های ورزشی و فیزیکی یا هر کاری که فکر می کنید ممکن است باعث وارد آمدن فشار به بینی تان شود ، خودداری کنید.