جراحی بینی

جراحی بینی ترمیمی

برخی افراد پس از انجام عمل زیبایی بینی ، از نتیجه جراحی بینی خود راضی نیستند و تمایل دارند تا مجدداً تحت عمل قرار بگیرند ، این عمل را جراحی بینی ترمیمی یا جراحی ثانویه می نامند.

جراحی بینی ترمیمی

مشکلاتی که با انجام جراحی بینی ترمیمی برطرف می شوند؟

  • مسدود شدن مجرای تنفسی
  • افتادگی نوک بینی
  • نامتقارن بودن
  • ایجاد شکل نامناسب
  • مصنوعی بودن نوک بینی
  • نازک شدن بیش از اندازه نوک بینی
  • وجود زخم های زیاد از حد

روش های انجام جراحی بینی ترمیمی

عمل ترمیمی بینی یک عمل مهم و حساس است که نسبت به جراحی اولیه دقت و مهارت بیشتری را از سوی جراح بینی می طلبد، در پروسه نیز همانند پروسه عمل اولیه از دو تکنیک جراحی باز و بسته استفاده می شود.

عمل ترمیمی به روش باز

این روش یکی از شایع ترین روش های جراحی می باشد چرا که با استفاده از این تکنیک جراح به خوبی به استخوان ها و غضروف های دماغ دسترسی دارد. در این روش بیمار یا از طریق تزریق دارو بیهوشی یا از راه تنفس در وضعیت بیهوشی عمومی قرار می گیرد. پس از آن جراح قسمت بین دو سوراخ بینی را به وسیله ابزار های مخصوص برش داده و پوست را از روی ساختمان بالا می برد؛ با این کار پزشک به راحتی به ساختمان بینی دسترسی پیدا می کند. سپس اقدام به رفع عیوب و نواقص موجود در آن می نماید. پس از پایان کار نیز پوست بخیه زده شده و در صورتی که پزشک از روش جراحی با تامپون استفاده کند، درون سوراخ های بینی تامپون قرار می دهد. در نهایت اسپلینت یا همان گچ بر روی بینی قرار می دهد.

عمل ترمیمی به روش بسته

همانطور که از نام این نوع جراحی مشخص است بدون ایجاد برش و باز کردن ناحیه بین دو سوراخ بینی صورت می پذیرد. ابتدا بیمار از طریق دو روش ذکر شده در فوق در حالت بیهوشی قرار می گیرد سپس با کمک ابزار های مخصوص حفره های بینی به سمت بالا نگه داشته شده و جراح تغییرات را اعمال خواهد کرد. در این روش همانند روش باز پزشک پس از پایان کار در صورتی که از تامپون استفاده کند، درون سوراخ های بینی تامپون قرار می دهد و در نهایت اسپلینت قرار می دهد.

 

بهترین زمان برای انجام جراحی بینی ترمیمی چه موقع است ؟

اکیداً توصیه می شود برای انجام جراحی دماغ ثانویه عجله نکنید و پزشک خود را تحت فشار قرار ندهید . صبر کنید تا یک سال از زمان جراحی اولیه زمان بگذرد. پس از آن برای انجام این عمل اقدام نمایید، وقتی که یک سال از جراحی دماغ گذشته باشد، بینی تقریباً به ثبات رسیده و می توان نتیجه بهتری از عمل ترمیمـی بینی  دریافت نمود، زیرا در آن موقع با گذشت زمان ورم بینی بر طرف شده و ساختمان داخلی بینی نیز ترمیم شده است و همچنین اگر هر ایرادی در ظاهر و عملکرد بینی به وجود آمده باشد ، تا آن زمان به طور کامل نمایان خواهد شد.

چرا جراحی بینی ترمیمی انجام می شود ؟

در صورتی که ایرادات ظاهری بینی تا حد ممکن بر طرف نشده باشد ، برای مثال هنوز بینی قوز داشته باشد ، سوراخ های بینی گشاد و یا ناقرینه باشد، برآمدگی بینی و یا برجستگی نوک بینی اصلاح نشده باشد، افراد می توانند با نظر جراح بینی برای جراحی ثانویه بینی اقدام نمایند. با انجام این جراحی  ، قادر خواهیم بود تا معضل هایی که موجب آزار و کاهش اعتماد به نفس در فرد گردیده را برطرف نموده و بینی را شکیل تر و متناسب تر نمود.

 

 

اقدامات قبل از جراحی بینی ترمیمی

  1. انتخاب یک جراح بینی خوب برای ترمیم بینی جزء مهم ترین اقداماتی می باشد که افراد باید در انتخاب آن دقت کنند.
  2. برای انتخاب یک جراح خوب می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل جستجو نمایید.
  3. پس از تهیه لیستی از بهترین جراحان بینی برای مشاوره نزد بهترین آن ها رفته و نمونه کارهای او را مشاهده کنید.
  4. آزمایشاتی را که جراح بینی برای تان تجویز نموده است پیش از اقدام به جراحی انجام دهید.
  5. از چندین ساعت قبل از عمل هیچ غذا و خوراکی میل نکنید.
  6. به مدت دو هقته قبل از عمل بینی ثانویه از داروهای رقیق کننده خون ، الکل و دخانیات استفاده نکنید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی ترمیمی

  1. بعد از انجام عمل  داروهای خود را به طور مرتب استفاده کنید.
  2. از رفتن به مکان های شلوغ که امکان برخورد ضربه با بینی وجود دارد پرهیز کنید.
  3. بعد از آن مراقب باشید گچ یا اسپلینت بینی خیس نشود.
  4. تا مدتی هنگام استراحت و دراز کشیدن دو بالشت زیر سر خود قرار دهید تا تور و کبودی بینی کاهش یابد.
  5. تا یک هفته بعد از جراحی از انجام فعالیت های ورزشی خودداری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراقبت های قبل و بعد از جراحی می توانید به مقالات جامعی که تهیه شده و در وب سایت موجود است مراجعه کنید.

نکاتی که در انتخاب بهترین جراح بینی ترمیمی باید مد نظر قرار دهید :

اینکه نتیجه جراحی بینی اولیه نا امید کننده باشد اصلاً اتفاق خوبی نیست و منطقی است زمانی که برای اجرای فرایند جراحی بینی ترمیمی اقدام می کنید نهایت تلاش خود را کنید تا با یک تحقیق جامع و کامل ، اینبار به یک نتیجه دلخواه و رضایت بخش دست پیدا کنید. یافتن یک جراح بینی ترمیمی ماهر و با تجربه ، می تواند رفع ایراداتی که از عمل بینی اولیه بر جای مانده است را تضمین کرده و دستیابی به اهداف مورد نظر را محقق کند. برخی نکات کلیدی که شما را در انتخاب موفقیت آمیز یاری می کند شامل موارد زیر می باشد:

  • حتماً یک متخصص با تجربه را انتخاب کنید. تجربه عملی جراح ، یک فاکتور بسیار مهم خصوصاً در جراحی های پیچیده از قبیل جراحی ترمیمی بینی محسوب می شود. جراح بینی که به صورت حرفه ای ، تعداد زیادی جراحی ترمیمی بینی انجام داده و نتایج چشمگیری از جراحی های او به دست آمده است قطعاً می تواند نتیجه ای رضایت بخش را برای شما خلق کند. حتماً در طول جلسه مشاوره ، در خصوص تجربه جراح در این زمینه جراحی ، از او سوال کنید.
  • عکس های قبل و بعد از عمل ترمیمی بینی را نگاه کنید. از پزشک بالقوه خود بخواهید تا عکس های قبل و بعد از عمل بیماران قبلی که عمل ترمیمی بینی خود را به دست او سپرده اند به شما نشان دهد. مشاهده این عکس ها می تواند ایده های خوبی را در اختیار شما قرار دهد و به واسطه مشاهده آنها می توانید با سبک کار و سلیقه جراح و مهارت او در اجرای فرایند آشنا شوید.
  • حتماً در جلسه مشاوره با جراح ترمیمی بینی شرکت کنید. با شرکت در این جلسه و ملاقات حضوری و هم صحبت شدن با جراح می توانید ببینید که جراح تا چه اندازه به ایده ها و دغدغه های بیمار خود اهمیت داده و مشتاق ورود به یک همکاری مشترک با بیمار جهت محقق شدن یک نتیجه طلایی از جراحی است.