جراحی بینی

عمل زیبایی بینی استخوانی

افرادی که بینی استخوانی یا غضروفی دارند تحت عمل زیبایی بینی استخوانی یا غضروفی قرار می گیرند.

در بینی غضروفی ، ساختار بینی از غضروف های محکم و پوستی نازک و انعطاف پذیر تشکیل شده و به همین خاطر جراح بینی قادر به ایجاد تغییرات بیشتری در بینی خواهد بود.

جراح بینی خوب می تواند شکل مطلوبی را با توجه به ویژگی های سایر اجزای صورت و حفظ عملکرد و کارایی بینی ایرادات بینی استخوانی یا غضروفی را برطرف کرد.

 

عمل زیبایی بینی استخوانی

 

در عمل زیبایی بینی استخوانی جراح بینی به منظور دستیابی به بافت بینی در قسمت های معیین شده شکاف ایجاد میکند تا به غضروف و استخوان بینی دسترسی داشته باشد و مقداری از غضروف یا استخوان را تراشیده و برمی دارد.

در بعضی موارد جراح بینی استخوانی قوز بینی را باید سمباده بزند.

عمل بینی استخوانی تنها با برداشتن برآمدگی و صاف نمودن منتهی نمی شود باید بافت های باقی مانده را تقویت کرد تا بینی از استحکام کافی برخوردار باشد و از عوارض احتمالی پیشگیری کند.

این نکته حائز اهمیت است که جراح بینی خوب در نتیجه جراحی بینی استخوانی تاثیر گذار خواهد بود.

ویژگی بینی استخوانی

فرم بینی قوزدار و عقابی شکل است و همچنین دارای فرم خم و منحنی و زاویه دار است با پوست نازکی که در آن غضروف و بافت بینی قابل رویت می باشد.

به طور معمول بینی دارای پلی برآمده بر روی تیغه میانی می باشد.

متداولترین دلیل مراجعه افراد برای جراحی بینی استخوانی برداشتن پل بینی است، قوز بینی استخوانی دارای ابعاد مختلفی می باشد.

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی در میزان ضخامت پوست بینی خواهد بود. بینی گوشتی غضروفی ظریف و ضخامت پوست بینی بالا می باشد و نتیجه جراحی بینی ضعیف بوده و بینی استخوانی غضروف مقاوم و پوست نازکی دارد.

نتیجه عمل بینی استخوانی نسبت به بینی گوشتی مطلوب و رضایتمندانه تر می باشد.

مدت عمل بینی استخوانی

بسته به تغییراتی که در ساختار بینی ایجاد می شود مدت زمان جراحی بینی استخوانی متغیر می باشد به طور معمول مدت زمان جراحی حدود 1 الی 3 ساعت به طول می انجامد و اگرفرد مشکلی نداشته باشد بعد از جراحی بینی مرخص می شود.

هزینه عمل بینی استخوانی

فاکتورهای مختلفی در عمل بینی استخوانی وجود دارد و به مواردی از قبیل دستمزد جراح بینی، هزینه بی هوشی، هزینه کلینیک یا بیمارستان و عملکرد جراح پلاستیکی که انتخاب می کنیم بستگی دارد.