جراحی بینی

جراحی زیبایی گوش

بیشتر بیمارانی که دارای گوش های بزرگی هستند، احساس می کنند که گوش هایشان ظاهر جالبی ندارد به همین علت برای رفع این مشکل و بهبود ظاهر گوش اقدام به جراحی زیبایی گوش می کنند. برای اینکه گوش هایتان را جراحی کنید می توانید به بهترین جراح گوش تهران دکتر جواد پورجبار مراجعه کنید.

جراحی زیبایی گوش - دکتر جواد پورجبار

کاندیدای مناسب جراحی زیبایی گوش

افرادی که دارای گوش های بیرون زده ، غیر یکنواخت یا بسیار بزرگی می باشند، می توانند جراحی اتوپلاستی انجام دهند.لازم به ذکر است کودکان نباید قبل از زمان پایان رشد گوش تحت عمل قرار بگیرند.برش های لازم برای جراحی گوش در قسمت چین پشت گوش ایجاد می شود و به صورت خط بسیار ظریفی در می آیند که به سختی قابل دیدن است.

مراقبت های قبل از جراحی گوش

انجام اقدامات قبل از جراحی گوش به اندازه کیفیت انجام این جراحی زیبایی اهمیت داشته و افراد باید در رعایت و انجام دستورالعمل های مربوط به آن کوشا باشند، مراقبت های قبل از اتوپلاستی به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

  • انتخاب بهترین جراح
  • رعایت نکات قبل از جراحی گوش یا اتوپلاستی

 

جراحی زیبایی گوش - دکتر پورجبار

 

نحوه انتخاب بهترین جراح گوش

برای انتخاب پزشک به بهترین شکل ممکن، لازم است تا در رابطه با ویژگی های پزشکان خوب اطلاع داشته باشید به همین دلیل تعدادی از این ویژگی ها را برای شما آورده ایم:

  • با وجدان بودن: برای یک پزشک با وجدان هیچ چیز مهم تر از سلامتی فرد نیست و اتوپلاستی را به نحوی انجام می دهد که کوچکترین آسیبی به گوش های فرد و عملکرد طبیعی آن ها وارد نشود.
  • اطلاع از اصول ریاضی و زیبایی شناسی: قبل از انجام اتوپلاستی ، صورت فرد و گوش های او را به دقت مورد بررسی قرار داده و با توجه به اصول ریاضی و زیبایی شناسی و نسبت میان اجزا بهترین نتیجه از این جراحی زیبایی را رقم می زند.
  • با حوصله بودن: یک پزشک خوب برای بیماران خود و دغدغه آن ها احترام زیادی قائل است و نگرانی های آن ها را درک می کند، به همین دلیل برخورد خوبی با آن ها داشته و به تمامی سوالات شان گوش فرا داده و پاسخ مناسب می دهد. بیماران معمولاً به دلیل ترس از بیهوشی و نگرانی از موفقیت آمیز بودن این جراحی زیبایی استرس زیادی را متحمل می شوند، پزشک با انجام صحبت های لازم موجب ایجاد حس راحتی و صمیمیت میان خود و بیمار شده و به این ترتیب از میزان استرس او می کاهد.
  • صادق است: یک پزشک خوب در رابطه با نتیجه احتمالی اتوپلاستی ، مزایا و معایب، هزینه ها، دوران نقاهت، مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی و غیره به طور صادقانه با بیمار خود صحبت کرده و برای منافع مالی خود به او وعده های دروغین نمی دهد.

 

جراحی زیبایی گوش - دکتر پورجبار

 

نکات قبل از جراحی گوش چیست؟

انتخاب بهترین پزشک جراحی گوش تهران، اولین و مهم ترین اقدامی است که افراد باید انجام دهند. در این رابطه توضیحات لازم را به شما ارائه داده ایم.

  • بعد از انتخاب پزشک تان ایشان را از انتظارات خود مطلع کنید.
  • اگر قبلاً به بیماری های مزمنی همچون بیماری های قلبی-عروقی ابتلا داشته، در حال حاضر به این نوع بیماری ها ابتلا دارید یا از داروهای خاصی استفاده می کنید این موضوع را حتماً با پزشک خود مطرح کنید.
  • مصرف آنتی بیوتیک ها، ویتامین ها و داروهایی همچون آسپرین را 2 هفته قبل از اتوپلاستی قطع کرده و در صورت مصرف کورتون و داروهای ضدبارداری پزشک تان را در جریان بگذارید.
  • عکسبرداری ها و آزمایشات تجویز شده توسط پزشک را انجام داده و نزد ایشان ببرید.

 

جراحی زیبایی گوش - دکتر پورجبار

 

اقدامات بعد از جراحی زیبایی گوش :

  • پس از جراحی اتوپلاستی باید تا حد کافی در خانه استراحت داشته باشید. فعالیت های سبکی مانند تماشای تلویزیون را می توانید انجام دهید.
  • زمانی که به خانه باز می گردید سرتان کاملا پانسمان شده می باشد. در خانه سعی کنید در مکانی راحت بخوابید و هنگام خواب نیز برای بالا آوردن سر خود از چند بالشت استفاده نمایید زیرا این کار موجب کم شدن التهابات و تورم می شود.
  • پس از یک هفته بیشتر بیماران به سر کار خود بر می گردند و معمولا در روز پنجم تا هفتم برای ویزیت باید مراجعه کنید.
  • 3 تا 4 هفته باید از انجام فعالیت های سنگین خودداری شود. پس از یک هفته نیز معمولا می توان انجام ورزش های سبک را آغاز کرد اما باید با پزشک مشورت شود.

مزایای عمل جراحی گوش :

  • بسیاری از نقایص گوش را می توان با انجام جراحی گوش رفع نمود.
  • این عمل خطری برای بیمار ایجاد نخواهد کرد و کاملا ایمن است.
  • با انجام اتوپلاستی اعتماد به نفس فرد نیر بالاتر می رود.
  • شکاف های ایجاد شده چندان عمیق نیست و به وضوح نمایان نیست.

ریسک های محتمل بعد از جراحی زیبایی گوش

اسکار : در حالیکه اسکار های ناشی از جراحی موقتی می باشند می توانند در پشت گوشت پنهان شوند یا مابین چین های گوش خیلی نامشخص باشند.
عدم تقارن در محل قرار گیری گوش ها:این موضوع ممکن است بعد از عمل جراحی گوش روی دهد اگرچه در بسیاری از موارد جراحی گوش ها را در شزرایطی بسیار قرینه قرار می دهد.
تغییر در حساسیت پوستی:در حین انجام اتوپلاستی . تغییر وضعیت گوش ها می تواند به طور موقت موجب حسساسیت پوستی در این ناحیه شود که البته باید گفت که این تغییرات موقتی می باشد.
واکنش آلرژیک : ممکن است بعد از عمل نسبت به مواد بیهوشی یا مواردی از این قبیل به وجود بیاید.

 

هزینه اتوپلاستی

هزینه های ناشی از جراحی گوش قابل تخمین نیست و نمی توان به این راحتی ان را تخمین زد. زیرا بستگی به دستمزد پزشک ، دستمزد پزشک بیهوشی هزینه های کلینیک و داروها و مواردی از این قبیل دارد بهتر است که در جلسه مشاوره با بهترین جراح اتوپلاستی تهران علاوه بر مطرح کردن خواسته های معقول خود در این خصوص نیز با پزشک حرف بزنید.

آیا بیمه هزینه های عمل اتوپلاستی را پوشش می دهد؟

معمولا در این خصوص نمی توان نظر قطعی داد زیرا پوشش های بیمه ای بسیار متفاوت از یکدیگر می باشند و بنابراین باید در این خصوص از بیمه خود سوال کنید.

آیا جراحی گوش درد دارد؟

خوشبختانه ، جراحی زیبایی گوش بافت های سطحی را تحت تاثیر قرار می دهد و در طول اجرای فرایند در اتاق جراحی نیز بیمار به طور کامل بیهوش می شود و به این ترتیب هیچ دردی را تجربه نخواهد کرد. بعد از به هوش آمدن نیز پزشک برای بیمار داروهای مسکن را تجویز می کند تا با مصرف آنها ، درد در طول دوره ریکاوری قابل کنترل باشد. به طور کلی ، فرایند عمل زیبایی گوش به عنوان یک تجربه بدون درد از سوی بیماران قرار گرفته تحت این جراحی یاد می شود.

آیا جراحی زیبایی گوش با لیزر امکان پذیر است؟

لیزر یک تکنولوژی بسیار پیشرفته است که کاربردهای زیادی را در صنایع مختلف داشته و حتی در حوزه پزشکی نیز برخی جراحی ها با استفاده از این تکنولوژی انجام می شود. در حوزه جراحی اتوپلاستی ، استفاده از لیزر کاربرد چندانی در فرایند جراحی ندارد و کل فرایند به دست جراح و با به کارگیری تکنیک های پیشرفته متناسب با نیازها و اهداف بیمار انجام می شود. البته ، بعد از پروسیجر ، در صورت نیاز ، از تکنولوژی لیزر برای درمان آثار اسکار بر جای مانده از برش های ایجاد شده می توان استفاده کرد. یک جراح ماهر و با تجربه در طول فاز ایجاد برش های جراحی با استفاده از نگاه هنری خود این برش ها را در موقعیت های استراتژیکی ایجاد می کند که احتمال بر جای ماندن رد و اثر اسکار در آن به حداقل سطح برسد.

چگونه ورم بعد از جراحی گوش را کاهش دهیم؟

جراحی گوش نیز مانند هر پروسیجر جراحی دیگر به دلیل تهاجمی بودن ماهیت خود ، عوارضی از قبیل ورم را به دنبال دارد. البته این تورم پس از عمل ، موقتی است و به طور خودبخود فروکش می کند. در فاز مراقبت های بعد از جراحی زیبایی گوش ، پزشک توصیه هایی را در اختیار بیمار قرار می دهد تا با اجرای آنها سرعت پروسه بهبود افزایش یابد. بخشی از این توصیه ها به کمک به کاهش سریع تر ورم مربوط می شود. برای مثال توصیه می شود که بعد از عمل ، روس ناحیه جراحی شده ، کمپرس یخ قرار دهید. همچنین از خم کردن سر خودداری کرده و فعالیت های فیزیکی و ورزشی سنگین انجام ندهید.