جراحی بینی

جراحی بینی مردان

در سالیان اخیر تعداد مراجعه کنندگان مرد برای انجام عمل جراحی بینی به شدت افزایش یافته است بنابراین به جراحی بینی مردان توجه ویژه ای می شود.

تفاوت های ظریفی در جراحی بینی آقایان و جراحی بینی زنان وجود دارد. در مردان باید از برداشتن قسمت پشت بینی و ایجاد قوس به درون تا حد ممکن اجتناب شود و پشت بینی صاف ایجاد گردد به این دلیل که در مردان نمای پشت بینی صاف زیباتر است.

جراحی بینی مردان

جراحی بینی مردان به شرح ذیل می باشد:

در زنان بینی سر بالا اولویت بیشتری دارد ولی برخلاف آن ها در مردان زاویه ی بینی کولوملا و لب تا 90 الی 100 درجه ارجح می باشد.

در اکثر مردان پوست کلفت تر از حد معمول است بنابراین زمان فروکش تورم در مردان نسبت به زنان طولانی تر است و در بسیاری از مردان به تزریق مکرر تریامسینولون به منظور کاهش تورم نیاز می باشد.

به علت بیشتر بودن فعالیت های فیزیکی در مردان ، حفظ تنفس از اهمیت بالایی برخوردار است.

بینی مردان به دلیل اینکه بیشتر در معرض ضربات و شکستگی قرار دارد، شانش کج شدن بیشتری دارد لذا به استئوتومی دقیق تر و مکرر به منظور صاف شدن بینی تاکید می شود.

علاقه به بینی فانتزی در بین افراد افزایش یافته است اما توصیه می شود از عمل فانتزی بینی مردان جلوگیری شود زیرا موجب بد شکل شدن بینی مردان خواهد شد.

اختلالات شخصیت در بین مردان نسبت به زنان بیشتر است به این دلیل حتما مسئله ی روحی و روانی در مردان باید بررسی شود وحتی در بعضی موارد صلاح بر مشاوره ی روانپزشکی قبل از انجام عمل بینی می باشد.

حتما باید از مردان در مورد مسائلی مانند وسواس و افسردگی به طور دقیق سوال شود و در صورت وجود اینگونه مسائل ، از انجام جراحی خودداری شود.

به طور کلی جراحی بینی آقایان در مقایسه با جراحی بینی زنان هم از لحاظ تکنیک و هم از لحاظ روانشناسی به ظرافت بیشتری نیاز دارد.