جراحی بینی

انواع روش های جراحی بینی

از انواع روش های جراحی بینی میتوان موارد ذیل را نام برد:

  •   جراحی بینی به روش بسته
  •   جراحی بینی به روش باز

 

انواع روش های جراحی بینی

 

انتخاب یکی از دو روش فوق به وضعیت بینی بیمار بستگی دارد، موادی که بینی به تغیرات زیادی نیاز ندارد، برداشتن قوز استخوانی و غضروفی و اصلاح ساده نوک (تیپ)بینی کفایت میکند. روش بسته closed ارجح است.

در این روش،در مجموع طول برش جراحی بینی کمتر بوده و تماما داخل بینی داده میشود.لذا زمان عمل کوتاهتر و تورم بینی پس از جراحی کمتر خواهد بود.هر چند که نتیجه نهایی عمل زیبایی بینی در روش بسته و باز به تبحر جراح و وضعیت هرم بینی بستگی دارد. نه به روش باز یا بسته.

در ادامه انواع روش های جراحی بینی

در مواردی که هرم بینی به تغیرات کم پاسخ نمیدهد. و برای اینکه نمای زیباتری داشته باشد.به تغیرات بیشتری نیاز دارد.از روش باز open استفاده میشود.

همچنین در موارد انحراف شدید تیغه میانی بینی روش باز توصیه شده است.در این روش برش کوچکی در یک سوم تحتانی پایه بینی (حد فاصل بین دو سوراخ بینی )داده میشود و امتداد این برش بداخل بینی ست.طول برش جراحی در روش باز open بیشتر است.

لذا تورم بینی پس از جراحی بینی در یک ماه اول بیشتر خواهد بود.ولی در نتیجه عمل زیبایی تاثیری ندارد و آن برش کوچک پایه بینی نیز پس از مدت کوتاهی محو میشود. امروزه در سر اسر دنیا روش باز در نزد جراحان زیبایی هوادار بیشتری دارد.

مزایای روش باز دسترسی بهتر و دید مستقیم به اجزای تشکیل دهنده بینی است.حتی در مواردی مثل نوک(تیپ)بینی بلند یا تیپ (نوک) کج و معوج و انحراف شدید تیغه میانی بینی روش باز ضرورت دارد.

 

انواع روش های جراحی بینی

 

بعضی از تمهیداتی که جراح بینی در یک عمل به آن میپردازد.
1- اصلاح قوز بینی
2- صاف کردن تیغه میانی بینی،در صورت نیاز.
3 – جمع کردن نوک بینی و کاهش ارتفاع آن ،در صورت نیاز.
4 – اصلاح افتادگی نوک بینی
5 – اصلاح پهن بودن بینی.
6- قرینه سازی سوراخهای بینی و کاهش اندازه آنها ،در صورت نیاز
در هر یک از روش های باز و بسته ممکن است اندازه سوراخهای بینی بزرگ باشد.بعبارتی سوراخهای بینی گشاد هستند،که جراح با تمهیداتی منجمله برش در کناره های پره بینی.این سوراخها را متناسب میسازد.

بهترین نوع جراحی بینی :

جراحی بینی به روش باز و جراحی بینی به روش بسته هر دو روشی مناسب هستند اما به دلیل اینکه در جراحی بینی باز جراح بینی دید بهتری دارد بیشتر توصیه می شود.

جدیدترین روش جراحی بینی

امروزه شاهد تبلیغات گسترده ای در خصوص عمل جراحی بینی با لیزر هستیم باید بگوییم که هنوز علم پزشکی آنقدر پیشرفت نکرده است که بتوان با لیزر تغییراتی در اسکلت بینی ایجاد کرد.

لیزر تنها باعث صاف و شفاف شدن پوست بینی می شود.

 

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی :

کسانی که با یکی از انواع روش های جراحی زیبایی بینی ، اقدام به زیباتر کردن بینی خود می کند برای اینکه نتیجه ایده آلی را به دست آورد بهتر است مراقبت های بعد از آن را که به شرح ذیل است باید رعایت کند:

  • داروهایی را که بهترین جراح بینی برای تان تجویز نموده است به طور مرتب مصرف کنید.
  • از دست زدن به بینی طبق عادت جدا خودداری کنید.
  • تا مدتی بعد از جراحی زیبایی بینی از داروهای رقیق کننده خون ، الکل و استعمال دخانیات پرهیز نمایید.
  • از رفتن به مکان های شلوغ که امکان برخورد ضربه با بینی وجود دارد پرهیز کنید.
  • تا یک هفته از انجام فعالیت های سنگین جدا خودداری کنید.
  • از مواد غذایی که نیاز به جویدن زیاد دارد خودداری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی می توانید به مقالات جامعی که تهیه شده و در وب سایت موجود است مراجعه کنید.

عوارض جراحی زیبایی بینی چیست ؟

در صورتی که برای انجام جراحی زیبایی بینی به بهترین جراح بینی مراجعه کنید و مراقبت های قبل و بعد از آن را رعایت کنید دچا رهیچ عارضه ای نخواهید شد.

تنها عارضه بعد از جراحی بینی تورم ، کبودی ، آبریزش و گرفتگی بینی می باشد که امری طبیعی بوده و به مرور زمان رفع می شود و جای نگرانی وجود ندارد.

هزینه عمل بینی چقدر می باشد؟

هزینه جراحی بینی باتوجه به دستمزد بهترین جراح بینی ، هزینه بیمارستان ، هزینه متخصص بیهوشی ، هزینه آزمایشات و داروها و غیره تعیین می شود.

به این نکته توجه داشته باشید که صرفا به خاطر هزینه کمتر به هر جراح بینی مراجعه نکرده و ابتدا درباره او تحقیق کنید.