جراحی بینی

اقدامات قبل از جراحی زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش ، برای برطرف کردن مشکلات ظاهری گوش ها همچون بد شکلی های لاله ی گوش انجام می شوداما پیش از انجام هر جراحی لازم است اقدامات و نکات کاربردی را بدانیم در این مقاله می خواهیم به اقدامات قبل از جراحی زیبایی گوش بپردازیم. در برخی موارد از این روش جراحی زیبایی برای بازسازی کمک گرفته می شود، به طور مثال اگر فردی به علت حادثه یا برداشتن تومور قسمتی یا تمام لاله ی گوش خود را از دست داده باشد، می تواند با عمل جراحی پلاستیک زیبایی گوش این مشکل را برطرف سازد.

اقدامات قبل از جراحی زیبایی گوش

اقدامات قبل از جراحی زیبایی گوش چیست؟

اقدامات قبل از اتوپلاستی به دو قسمت تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • انتخاب یک جراح گوش خوب
  • مراقبت های قبل از عمل گوش

لزوم انتخاب یک جراح گوش خوب

شاید تا این جای مقاله این سوال در ذهنتان به وجود آمده باشد که چرا انتخاب یک جراح مجرب و خبره از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی زیبایی گوش می باشد، برای پاسخ به این سوال بهتر است بگویم :

  1. رضایت بخش و موفقیت آمیز بودن نتیجه این نوع جراحی  تا حد زیادی به میزان تبحر و تجربه جراح گوش بستگی دارد.
  2. افراد باید در انتخاب جراح گوش خود دقت زیادی صرف نمایند، همانطور که می دانید این عمل  یک جراحی اضطراری و اورژانسی نبوده و افراد برای انتخاب جراح گوش زمان لازم را در اختیار دارند.
  3. اگر افراد در انتخاب جراح گوش خود دقت لازم را صرف نکنند این امکان وجود دارد که نتیجه به دست آمده از این روش مورد رضایت آن ها قرار نگرفته و موجب ناراحتی شان گردد.
  4. در برخی از موارد به دلیل انتخاب نادرست جراح زیبایی ، عوارضی در بیماران ایجاد می گردد که امکان جبران آن ها وجود نخواهد داشت.
  5. بنابراین در انتخاب جراح گوش خود بسیار دقت نموده و با در نظر گرفتن ویژگی ها و معیارهای یک جراح بینی خوب اقدام به انتخاب او نمایید.

اقدامات قبل از جراحی زیبایی گوش

ویژگی های یک جراح گوش خوب چیست؟

شما برای شناخت یک پزشک خوب ابتدا باید بدانید تا یک جراح ماهر و مجرب چه خصوصیاتی دارد.

  • دارای وجدان کاری بوده و مهم ترین مسئله برای او حفظ سلامت بیمار می باشد.
  • وضعیت سلامت روحی و جسمی فرد را بررسی می نماید و اگر بیمار از لحاظ جسمی یا روحی شرایط لازم برای اتوپلاستی را نداشته باشد، از جراحی کردن گوش های او خودداری می نماید.
  • سوالات لازم در رابطه با انتظارات بیمار از این جراحی زیبایی را از او پرسیده و اگر بیمار انتظارات نامعقولی داشته باشد سعی می کند تا او را منصرف و متقاعد سازد.
  • تمامی عکسبرداری ها و آزمایشات لازم را برای بیمار تجویز می کند.
  • از بیمار در مورد سوابق بیماری، مصرف داروهای خاص و داشتن حساسیت های دارویی او سوال می کند.
  • سوابق او در زمینه جراحی های زیبایی گوش موفقیت آمیز است.
  • تجربه زیادی در انجام پروسه عمل اتوپلاستی دارد.
  • صبور بوده و به سوالات بیمار در رابطه با جراحی های گوش و اقدامات قبل و بعد از آن پاسخ می دهد.

اقدامات قبل از جراحی زیبایی گوش

نحوه انتخاب یک جراح خوب

انتخاب جراح خوب و کارآزموده از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی زیبایی گوش است. در ادامه ما نحوه انتخاب بهترین پزشک در این زمینه را بیان می کنیم.

  • با پرس و جو از آشنایان و افرادی که این عمل جراحی زیبایی را انجام داده اند و همینطور با جستجو در گوگل یک لیست از اسامی جراحان گوش خوب تهیه کنید.
  • در مطب جراحان مورد نظر حضور یافته و با آن ها به گفتگو بنشینید.
  • اگر بیماران قبلی در مطب حضور داشتند با آن ها صحبت کرده و میزان رضایت شان از عملکرد جراح گوش را بسنجید.
  • دیدن نمونه کار جراحان گوش نیز روش مناسبی برای اطمینان حاصل کردن از میزان مهارت جراح در انجام جراحی می باشد، با مراجعه به صفحه اینستاگرام جراحان گوش می توانید نمونه کار آن ها را مشاهده کنید.

اقدامات قبل از جراحی زیبایی گوش

مراقبت ها یا اقدامات قبل از جراحی اتوپلاستی چیست؟

از جمله اقدامات قبل از جراحی زیبایی گوش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پیش از جراحی داروهای آسپرین و ضد التهابی مانند ایبوپروفن را استفاده نکنید .
  2. برای آن که مطلع شوید چه داروهایی روی گردش خون تاثیر می گذارد ، بهتر است لیست این داروها را از پزشک خود تهیه کنید، مصرف این نوع داروها باعث رقیق شدن خون و در نتیجه خون ریزی در حین عمل می شود،  با استفاده نکردن این داروها احتمال خوریزی را کاهش دهید.
  3. افرادی که سیگار و دخانیات مصرف می کنند می بایست یک هفته قبل از عمل مصرف آن راقطع کنند. ( مصرف سیگار باعث کم شدن اکسیژن در عروق خونی شما می شود ) .
  4. در صورت داشتن بیماری خاص به پزشک خود اطلاع دهید .

در صورتی که اقدامات پیش از جراحی را رعایت کنید ، احتمال مواجه شدن با مشکلات جراحی در حین عمل را به حداقل خواهید رساند ، و با رعایت نکات بعد از عمل می توانید از نتیجه ی جراحی خود رضایت کامل را داشته باشید .

اقدامات یک روز قبل از جراحی

اجرای دقیق توصیه ها برای روز قبل از عمل در فاز اقدامات قبل از جراحی زیبایی گوش طبق دستور پزشک بسیار مهم است. با توجه به اینکه این جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود ، لازم است 8 ساعت قبل از عمل ، بیمار از خوردن و آشامیدن ، اجتناب کند.

همچنین در صورتی که قرار است جراحی بر روی فرد بزرگسال انجام شود ، به دلیل ممنوعیت رانندگی تا زمان از بین رفتن تاثیرات داروی بیهوشی و داروهای مسکن ، لازم است بیمار هماهنگی های قبلی را با یکی از دوستان یا نزدیکان برای بر عهده گرفتن مسئولیت رانندگی جهت برگرداندن او از مرکز درمان به منزل ، انجام دهد.

بعلاوه ، با توجه به اینکه در طول دوره ریکاوری ، داروها و اقلامی از قبیل گاز استریل و غیره ، مورد نیاز خواهد بود ، بهتر است آنها را روز قبل از عمل تهیه کرده و در منزل بگذارید.

اقدامات روز جراحی گوش

  • برای روز عمل ، بمنظور اجرای اقدامات قبل از جراحی زیبایی گوش در این مرحله در زمان عزیمت به مرکز درمان ، لباس گشاد و راحت که ترجیحاً از جلو با زیپ یا دکمه بسته می شوند ، بپوشید تا برای تعویض لباس در زمان مراجعت به منزل ، با مشکل روبرو نشوید و لباس با محل جراحی شده ، برخوردی نکند.
  • صبح روز جراحی ، خوب حمام کنید و موها و بدن را تمیز بشویید.
  • موهایتان بهتر است بسته یا کوتاه باشد تا مزاحمتی در زمان اجرای پروسیجر ، ایجاد نکند.
  • آرایش نکنید و از کرم یا لوسیون و عطر هم استفاده نکنید و از انداختن زیورآلات خودداری نمایید.

تغذیه قبل از جراحی گوش

شاید این سوال برایتان پیش آید که تغذیه در مرحله اقدامات قبل از جراحی زیبایی گوش چه ارتباطی با عمل جراحی در این عضو دارد؟ بهتر است بدانید که دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم و مغذی ، کمک می کند تا بدن به خوبی از پس تهاجم ناشی از جراحی بر بیابد و در دوره ریکاوری نیز کار خود را با کیفیت بالا برای بهبود دادن ناحیه جراحی شده ، انجام دهد. به همین جهت در هفته های منتهی به روز جراحی :

  • مواد غذایی سالم ، میوه و سبزیجات تازه میل کنید تا ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن تامین شود.
  • رژیم غذایی کم چرب را دنبال کنید تا بدن شما در طول دوره بهبود ، با التهاب روبرو نشود.
  • برخی دمنوش ها دارای تاثیرات رقیق کنندگی خون می باشند و بهتر است بمنظور پیشگیری از بروز خونریزی در زمان جراحی و پس از آن ، مصرف آنها را برای مدتی متوقف کنید.