جراحی بینی

استئوتومی در جراحی بینی

در طول عمل جراحی زیبایی بینی ، پس از برداشتن قوز ، بینی پهن دیده خواهد شد لذا به منظور باریک نمودن پهنای بینی بایستی توسط وسیله ای جداره کناری استخوان بینی و زائده بالا رونده استخوان ماگزیلاری در کنار ، شکسته شود و به صورت متحرک در آید تا به این ترتیب شکل و حالت نرمال حاصل گردد.

به علاوه به دلیل اینکه غضروف های لترال فوقانی به استخوان بینی اتصال دارند، آن ها نیز به داخل خواهند آمد که در اصطلاح این عمل استئوتومی لترال خارجی نام می گیرد.

 

استئوتومی در جراحی بینی

 

در استئوتومی مدیال یا میانی ، در ناحیه ی برداشت قوز ، وسیله ای به نام استئوتوم مدیال قرار می گیرد و به این صورت استخوان بینی از داخل نیز به صورت متحرک در می آید.

لازم به ذکر می باشد برای انجام این کار ها قبل از شروع عمل در ناحیه ی مورد نظر لیدوکایین آدرنالین برای بی حسی تزریق می گردد.

می توان گفت استئوتومی در جراحی بینی از الزامات عمل به حساب می آید تا بینی صاف و زیبا گردد . ضمنا مدیال استئوتومی پس از برداشتن قوز انجام می شود و لترال استئوتومی که حالت ضربه زننده دارد و منجر به تولید تورم و التهاب می شود در مرحله ی پایانی جراحی بینی انجام می شود.

نحوه انجام استئوتومی در جراحی بینی

به طور کلی می توان گفت به روش صحیح شکستن استخوان بینی استئوتومی گفته می شود که اگر توسط جراحی ماهر و با تجربه انجام شود نتایج مطلوب و بی خطری به دست خواهد آمد لذا افراد از تورم و قرمزی حاصل از جراحی نبایند بترسند.

لازم به ذکر می باشد روشی ایمن که اثری بر روی پوست به جای نمی گذارد روش استئوتومی از داخل بینی است.